S A H A B A T

Sahabat Rasullullah

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Nama nama hebat yang mewarnai sirah Rasulullah , sahabat sahabat Rasulullah yang dijamin syurga kerana jasa dan pengorbanan yang banyak dalam menyebarkan Islam . kepercayaan mereka terhadap dakwah Rasulullah, dan keimanan yang menggunung dan keyakinan yang tidak berbelah bagi kepada Allah dan agama tauhid ini walaupun teruk diseksa agar kembali kepada jahiliyyah membuatkan sahabat sahabat Rasulullah ini dijamin syurga .

terdiam sebentar .
tersentap 
layakkah kami , umatmu di zaman ini menemuimu di syurga kelak ya Rasullullah yang dicintai Allah ?
kadang kadang mengamalkan sunnahmu juga terlupa T__T . Kadang kadang terlalai dengan segala sunnahmu Ya Rasullullah . astagfirullahalazim .

"Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah SWT, ikutilah aku, nescaya Allah Mengasihi dan Mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.Katakanlah, "Taatilah Allah dan RasulNYA, jika kamu berpaling, sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang kafir."

(Surah Ali Imran ayat 31 & 32)

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

agree that word
moning....

shar90 said...

10 oorg je dijamin syurga... huhuu
mcm mne la diri nih... huhuu T^T

kay_are said...

setuju.. sahabat Rasul tu even dah dijamin syurga pun ibadah dorang tak putus2.. aku ni keje wat jahat je banyak..

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke