S A H A B A T

Kucing Keguguran

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .

Betol kaa kucing keguguran ? ade kaa kucing keguguran ? macam pelik jaa bunyi tajuk nie kann . haha . Semalam lepak dengan kakak kakak ain dekat meje makan , kakak sulong ain tengah on9 , tertibe dea cakap , "Adek , kaw tengok nie , kucing ne keguguran" ain dengan selamba cakap kat kakak "sawan ka kakak , mane ade kucing keguguran . haha" selama ain membesar dengan kucing jiran ain , taa pernah sekali pon ain nampak kucing dia tumpah darah ka , keguguran kaa , taa cukup darah kaa , tapi kalau air ketuban pecah pernah lhaa tengok . Aleh aleh , kakak cakap kat fb makcik masok kan gambar kucing atok keguguran pulak . lagi ain tak mau percaye .

Dah lame ain tak update , tertibe update pasal kucing keguguran pula , ain tak taw laah kalau ain sorang jaa yang pelik . Sebab ain bukan pencintan kucing tapi "Musuh of the year" dengan kucing nii , Wahai si pencintan kucing , pernah taak kucing korang keguguran ? Atau pernah taak dengar ? alahaii , kuno nye lah kaw ain . Cool lha , mane ade musuh nak selidik pasal musuh . haha . Tapi memang ada kaa kucing keguguran macam nie .

Mula mula kakak cakap beliau nampak kucing keguguran , serius ain sikit taak percaye sebab takod kene tipu dengan dia , hehe . last , mase bukak fb nampak dekat album makcik ain dia masok kan gambar nie , alahaii , beliau betol betol gugur laa , mungkin beliau lasak sangat mase nak mandi , ain teke beliau jatuh bilik air mase nak basuh baju . Kalau taak salah ain laah .
Betapa kesian nye beliau kan , tengok lhaa mate dia berair . Mesti dea sedeh sangat hilang anak dia kan , Ain ingat kan binatang tak ada yang keguguran bagai , rupanya ada jugak binatang keguguran bagai . kesian beliau . Anak beliau belom cukup sifat lagi dah gugur . Kepada anda si pencintan kasih sayang rindu kucing mohon jaga laah kucing hampa yang pregnant tue elok elok yea ? kang taa sempat jadi nenek pulak dah gugur beliau ! walaupon ain adalah "Musuh of the year" kepada kucing sekalian , ain masih ade sifat keibuan , eh ! haha .

Mrs.Mz

18 comments:

shar90 said...

ni kes mkn nenas mude le ni... ahahhaaa
tp kucing mgandung ni lasak la... payah nk gugur... tp kucing sye pernh berdarah time mgandung tp xde r gugur... kesian beliau... mohon jumpe doktor pakar, muke pon pucat je... byk kehilangan darah dah tu xD

kopi pasta said...

tgk dari rupa kucing, nampak mcm kucing terbiar. rasanya ada yg buat khianat kt kucing ni...isk

ya, aku tau hg pencintan katak...pernah tgk katak keguguran?

Cik Pensil said...

kesiannya dia..

kalau kucing gugur.. err

fara lulu ^^ said...

Hai dear, . Kucing kalau gugur dia xpanggil gugur atau keguguran.. Dia panggil "salur".sekian mukadimah dari seorg bakal pakar veterinar.hihi

SYAHRY EZZA said...

kesiannyaa...hurmmm

kay_are said...

kucing pun boleh gugur gak ke? memang jarang nampak sebab kucing dekat rumah pun tak pernah jadi macam tu..

Ain Dzaya said...

kesianya kucing tu, manusia gugur pun macam dah separa mati sakit, mesti kucing pun sama jugak kan..

Farah said...

Allah. Kesiannya.

potia casadelarossa said...

pada pendapat sy lah... binatang ni payah berlaku mcm keguguran ni... Allah dah bagi keistimewaan pada binatang ni... pernah korang tengok kakak2, makcik2 yg mengadung 8bulan perut bonyot lari 100meter kejor bas gi keje? nak jln pon tak larat aku tgk... tp binatang klu korang kejor dia lari selamba je...

pada pendapat sylah... kucing ni dah lah mcm terbiar... sy rasa mungkin dia di SEPAK OLEH MANUSIA YG TAK ADA AKAL atau kena campak ke.. wallahhualam..

CikMunBlogger said...

sedihhhhh . kesian kucing tuuu . T___T mesti sakit kannn . T__T

Hana Hamzah said...

Kesian nye kucing tu...
tuan kucing tue ader bwk g ospital tak..?

Hana Hamzah said...

alaaa kesian nye kucing tue...
tuan nye kucing tue ader bwk tak kucing tu g ospital..?

Ain Dzaya said...

sis pun tak terejar no pageview sekarang..tak sangka pulak dapat sambutan camnie..sampai ada yang sggup refresh berpuluh kali...huhuhu..gud luck taw!

Mieya Atiera said...

kesiannya.

baby comel said...

Erkk, ngerinya tengok. kesiannya dia. Ya Allah, nape ye blh jadi cmtu??

Ain Norainsyah said...

Hai Ain. Fes time kak Ain kat sini. hehe...

Tak penah tengok kucing jadik camtu. Ngeri woo... kesian sangat. :(

hazwan hairy said...

alamak kesiannya..tp nk tergelak komen kat atas..hahaha

Remy hazza said...

kasihan nyer...... camner lah dian nak uruskan diri kalau camtu...tapi Allah tu maha kuasa.....

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke