S A H A B A T

Alhamdullah , dapat naik kelas ....TAPI ...

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Macam nie lhaa muke ain mase dalam kelas pagi tadi bersamaan 20//1/2013 , mulemule kerani ymasuk kelas ain terus beliau tanye "nie kelas hape"  kami dengan bangge jawap lhaa "mutawasif sani" terus kerani tuee cakap , "sekarang kelas nie automatik naik mutaqaddim awal" . Gyle taa seronok mase tue , senang jaa dapat naik kelas , dah laah jawap paper last wex macam nakk try geget kepale rimau . Dengan sekali lafaz tanpa sedu kerani tue cakap kami naik kelas . Memang seronokk sampai bingit kepale ustaz dengar suare kami bersorak ala ala pomII girl . haha .

Tibe-tibe ustaz ain keluar jumpa kawan dea bersamaan ustaz kat situ jugak , mulemule kami buat dono jaa , Mase ustaz dah masuk balikk dea terus pegi dekat whtebrd buat jadual kelas kiteorang . Macam yang korang tengok kat bawah niee kann ? okea , ini laah jadual ain untuk 2 bulan niee . hari tue kan ain cerite kate kelas ain sebulan setengan je kaan ? tapii sekarang dah naik kepade 2 bulan teruih , lamee sungguh dea suruh kami bertape dalam kelas tue . hmmm
"Ustaz , kenape 10.30 dan kenape hari selase cuty ?" tertibee kawan ain perasan ade cacat cele lagii huduhh dekat jadual yang ustaz baruu tulis kat whtebrd tue . Tanpa segan siluu ustaz cakap "Mulai sekarang ini lah jadual untuk kelas mutaqaddim awal dan mutaqaddim sani" , tanpa mengguna kan mic dan speker AJL , "HAH !!!!!!!!!!!!!" bergema satu kelas bile ustaz cakap macam tu , kami semua dah macam mak joyah dalam kelas tue sebab taa puas hati dengan jadual baru yang agak merepek dan melambatkan kelas kami untukk sampai ke penghujung jalan . huh !

Bile dah agak tenang kelas tue , terus ustaz cakap "kelas korang akan jadi 2 bulan untuk satu kelas , dan jadual baru nie adalah khas untuk kelas mutaqaddim awal dan sani , isnin , jumaat dan sabtu korang cuty" , kami semua mule memeriahkan kelas macam pengetua bagii cuty sampai akhir tahuh , hmm ~ sedeh lhaa macam nie . kelas makin lambat , balik malaysia pon makin lambat lah . , saje laah doktorah niee tukar jadual kami :( . Ape salah kami sehingge kami di beranak tiri kan sebegini rupa ? Kelas ain mulai 20/1/2013 sampai laah cukup umur beliau 2 bulan . lepas tue baru laah ain naik kelas terakhir dalam markaz lughah nie . Dan tunggu dua bulan , tamat laah sudah riwayat kami sebagai budak markaz lughah !

                                          *****************************
Ain : Ustaz , kami taa setuju jadual tukar macam nie . Dan kelas kami dilambat kan .
Ustaz kareem : saye pon taa setuju , tapi saye taa boleh nak buat apee sebab nie arahan doktorah (macam ketua sekolah gitu) nn ty kalau pengetua datang korang cakap korang taa setuju .
Nadhirah : Ustaz ! kami bayar mahal mahal , alehh aleh kami dapat belajar secubit jaa .
Ustaz kareem : hah ?

"Okea , kaw selamat Nad ustaz taa paham kaw cakap"Kemain lagi kawan ain nie , nasib baik cakap melayu , ustaz taa berapa nak faham . buat ustaz faham mau kene cekik kaw taw . haha . tapii betol jgak tuu . Mase kami belajar semingggu hanya 12 jam sahaja , tanpa segan lagi malu . kalau sebulan baru 48 jam . Taak memadai langsung dengan yuran yang kami bayar . Bukan neka merungut , tapi yang datang mesir bukan laah dari orang yang berada , ade yang terpakse hutang sane sini sebab nak hantar anak datang sini . tak kan laah semate mate nak bayar yuran sebulan 720LE , 720 tue pon cukup utk nak belanje sebulan . itu pon lebih sangat sangat untuk sebulan . 

Tapi kan , ade satu bende yang seronok sangat dalam kelas ain kali nie , nak taw pe dia ? ustaz kami taa tukaq . still ustaz lame . hehe . Walaupon beliau kdang kadang agak tegas , dea ajar seronok . faham . cepat tangkap . Semua complte . Sebab beliau mude . haha . taak lhaa gurau jaa . Beliau memang best bile mengajar . sebab beliau faham ape yang kami nak dalam belajar . Name beliau Ustaz Mohamed Kareem Adly , beliau berumur 25 tahun . Not Available okeh ? beliau dahh tunang , tapi ntah bile nak kawen ntah . hehe . 

3 comments:

Anum said...

moning
singgah pagi

Farina Hunny said...

ustaz handsome . mihmih :3

shar90 said...

tertangguh la nmpknye nk bwk balik cenderhati kt org sini xD

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke