S A H A B A T

Ain kene halau dari rumah perak di mesir !

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Jam menunjukkan pukul 2.42 pagi malaysia . bertarikh 13/10/2012 pada hari Ahad . Bertempat di depan laptop dan di dalam nya mempunyanyi taman bersawang pelangi Biru yang memiliki suatu aura angin yang mungkin membuatkan setiap pembaca jatuh terjelepok , 'erkk ? merepek apee kaw ain ?' . Okea abaikan segala bait bait cinta tadi , itu mungkin kesan dari berminggu taak menghadap blog , mungkin juga beliau terkene gangguan taik taik unta @ keldai mase dekat padang pasir . Harap beliau cepat sembuh . Segala kesulitan harap dimaafkan .

Oleh sebab beliau terkene jangkitan padang pasir , ain rase wajid laah ain bina pagar supaya tak berjangkit dengan sesiapa . Kalau terkene jugak , ain harap kome tabah laa yea . Kalau rase tak nak berjangkit kuman tue , pakai lhaa krim seluruh badan .
Ain rase cukup sekadar tue ain risau pasal korang , nak lebih lebih kerisauan mohon mintak dekat jiran sebelah yea . Arghh , ain dahh semakin merepek #_# . Sejujur nya , ain menaip tanpa topik asal . Ape motif ain menaip dari tadi ? ape terjadi kalau ain terus kan menaip tanpa topik ? siape yang akan fahan kalau ain terus membebel tanpe hala tuju ? Terasa bagai virus dah menyelinap setiap pagar dengan kelajuan maksimum . teeett teett teeett teeett .
.............................................mesin hayat dahh berhenti................................................. 

*************************************************
Dalam 3 minggu lepas bersamaan 19/09/12 ain sampai di rumah bakan perak di mesir , ain agak bahagia dekat sane , kawan kawan pon agak sekepale sebadan dan sebulu dengan ain  . Dalam mase 3 minggu ain kat sane semua program yang ade berjalan dengan lancar , ain pon cool jaa dekat sane , taak ade ape yang berbeza dari malaysia . Terasa macam masok asrama balik . Tapi , kita nie hidup nie macam cuaca kan ? taak ade sape taw bile nak mendung , hujan , ribut @ taufan . Dia datang tanpa tanda , Macam tue jugak dengan perjalanan hidup ain di bumi mesir sejak seminggu lepas .

Sebenarnya ain pon taak sangke bende nie boleh jadi , mungkin hanya salah faham @ mungkin memang mereka taak suke ain dalam rumah tu , entah laah . Allah lebih taw ape yang tersembunyi dalam hati hambanya . Ade hikmah semua nie jadi kat ain , ini salah satu ujian ain di bumi mesir kan . tape , ain kene tabahkan , ain cube terima ape yang jadi kat ain . Allah adee , dea dengar setiap rintihan hambanya . 
Yea , ain kene kuat dan tabah dengan ujian yang datang dekat diri ain . Allah bagi kita ujian sebab dea sayang kita . bukan sebab dea tak sayang kita kan ? dea bagi kita ujian pon sebab dea nak uji kesabaran kita :) . Apeape pon , ain mesti dan wajid kuat , tabah , sabar dan redha . Semua dah tertulis sebelum ain sampai kat bumi mesir nie . Ini baru permulaan ujian , belom sampai dua langkah pon ujian nie . Fighting ain :) . Anak no 3 seorang yang tabah . sape anak no 3 meh give me 15 :) .

Mula mula ain cube buat tak taw dengan mereke yang cube naak suruh ain keluar dari rumah tu , tapi ape kan daye , ain cume bertahan sampai 7hb 10 jaa , lepas tue ain mule fikir mane ain nak pergi dengan otak tak taw pape dengan selok belok mesir , Ain cube berfikir secare matang walaupon ain taw ain taa penah matang . Lastly ain ambek keputusan keluar dari rumah tu 10hb 10 . Walaupon ain agak tak ade duit mase tue ain tahan jugak teksi dengan beg kargo sebesar alam , ain tak taw mane teksi tue bawak ain . Dah lha ain tak taw nak dapat duit dari mane walaupon Izaty suruh cari duit dari Sini . Dalam teksi tue , ain teringat setiap kate kate kakak-kakak dalam rumah ain tue . lebih kurang macam nie lhaa .

Serius mase nie ain sedih sangat , ain tak taw ape dorang cakap , sepatah pon ain taak paham . ain taak boleh nak bele diri langsung sebab tak ade sape dengar cakap ain mase nie :( . Dah lha kakak ain tak ade kat mesir mase bende nie jadi . apetah lagi keluarge , ain sorang2 jaa . Bukan nak mintak simpati sesiapa . Maaf kalau korang anggap ain cube minta perhatian korang !! Serius ain cakap , tak ade sikit pon rasa nak mintak simpati sesiapa , cume meluahkan rasa .


?????????????????????????????????????????

kak Aishah : Ain , kamu balik laah malaysia , kamu dah terok sangat dekat sini .
kak Amalina : akak pon fikir macam tue ain , akak taak rase kamu ok dekat sini dengan gaye kamu kat sni , baik kamu balik lah mesia lha . 
kak Atikah : Kakak-kakak kamu tak ade kat sini macam macam kamu buat kat sini kan ?
kak Nazuha : Ntah lhaa kamu nie , akak pon tak paham macam mane boleh jadi macam nie dekat kamu , akak pon harap kamu keluar lha dari rumah nie , seelok2nye balik lhaa mesia .
kak Amalina : Akak sebagai ketua dalam rumah nie , akak nakk kamu keluar sebelum 10hb nie . Akak tak nak dengar apeape alasan dari kamu . Akak tak nak nanti kawan kawan kamu tengok kamu macam nie semua tanya akak macam macam , akak tak nak malukan kamu , sebelum apepae jadi , baik kamu keluar sebelum 10hb nie . untuk kebaikan kamu jugak . kalau dah sarat sangat , balik lah malaysia , kamu bukan taw pon kat mesir nie .
kak Aishah , Nazuha , Atikah : Kiteorang pon harap ain balik laah , takk payah duduk kat sini dah . kiteorang malas nak pk panjang dah pasal kamu , buat sakit otak , tenat perut , sesak usus , baik kamu keluar jaa dari sini . 
kak Farhana : Ain , kamu kene kuat dengan ujian kat sini , akak tak boleh buat apeape sebab ketua rumah dah bukak mulut , mungkin ade hikmah ape yang menimpa kamu kat sini , allah tue maha mendengarkan , doalah bebanyak yea ? Insyaallah allah tolong hambanya . Akak doakan kan kamu kuat dan tabah hadapi ujian nie . insyaallah .
Izaty : Ain , zaty doakan ain kuat , dan tabah dengan ujian nie . ain balik laah malaysia dulu , zaty akan cube buat nota untuk ain sepanjang kelas berjalan nie yea ? zaty taak janji yang terbik tapi zaty akan buat jugak nota untuk ain belajar nanti yea . (beliau kawan baik ain kat sane)

?????????????????????????????????????????
Lebih kurang macam nie laah dorang cakap dekat ain . Mula mula ain takk dapat terima ape yang dorang cakap dekat ain tue . Tapi mase dalam teksi tue ain mule fikir , nikmat dan hikmah sebalik ape yang terjadi . Allah sayang kan aku , tue sebab dea bagi ak ujian ni , allah tak kan uji ak kalau dea taw ak taak mampu nak hadapi semua nie . ak kene kuat dan tabah . insyaallah macam macam hikmah dan nikmat yang tengah tunggu ak selepas ujian nie nanti , insyaallah . 

Masa ain sebok fikir ape yang jadi dekat diri ain , ain takk sedar langsung pak cik teksi tadi dah lame berhentikan teksi dea . Dia cakap satu patah ain tak dengar langsung . Tibetibe ain rasa tempat duduk ain basah kuyup , ain pegang baju ain , pon basah kuyup . ain terfikir , ak terkencing kaa ? takk mungkin ak terkencing . Ain raba2 tempat lain , badan ain dah basah kuyup , dari kepale sampai kaki dahh basah kuyup . Baru ain dengar ade orgg jerit name ain . Basah sebab kene simbah air sebaldi .

NURUL AIN BANGUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eeerrkkkk ? dengan kemaluan yang membuak ain bangun terus tarik tuala masok bilik air . Serius weh , segan kod , rupa rupanya , ape yang ain tekun sangat cerita tadi , ain mimpi jaa pon , tade ape yang betol . semua nya kebenaran dalam penipuan . ceeyttt !!!!!! Untuk pengetahuan awak semua , cerita diatas tiada kene mengene dengan nama-nama yang terlibat . cerita nie hanya lhaa rekaan semata mata untuk segarkan mate di pagi hari . hehe . Maaf Maaf !!!

NotaStokinMasam : Maaf kepade pelakon sambilan dan sesiapa yang nak jadi pelakon utama , segala cerita diatas hanya rekaan semata mata , tiada kene mengene dengan mereka yang masih di mesir ,malaysia , hospital mahupon di mana mana , harap mereka yang terlibat tidak sembelih saye dekat syaqah nanti . haha . maaf kakak !!

15 comments:

leakedknowledge said...

ceyt..aku ditipu bulat2...dr atas smpai kat tgh, ak hampir percaya dh tp ttiba teringat blk citer2 stail mcm ni yg pernah kau buat wahai si ain. so dr tgh smpai ke part finishing tu ak dh boleh agaak cmne endingnya...bahahahaha

plus. amboi kemain dh skrg.dh pandai myelit2 link say dlm ayat.haha :P

Mk Syahir said...

ooo..kenakan ayah ye..mencik mencik!! :p

Detective Fiqa said...

ohh begini rupanyer :P hahaha

Hetty Zulaika said...

sy dh dtipu disiang hari ini
huarhhhh.... hahah

shar90 said...

ok dah kembali unsur2 suspen beliau... mcm biase,,, beta tertipu hidup2... ape2 pon beta suke ditipu mcm ni lagi... bhahahaa xD

trah zain said...

amboi ain,,nak kena ni..haha

-meeSUPERGIRL- said...

amboiiiiiiiiiiii .. :)

Zul De Alexis said...

ain zul baca punya tekun sampai menitik air mata..T_T tapi x sangka ain hanya bermimpi..sia2 air mata ini menitik..:'(

























hahahaha..uwekk!!!!!!!!!!!!..x kena pun sebab taw ain x penh serius :p

Momo said...

cehh...kena tipu lagi aku nih..huhu

KorN said...

nak komen ape ek.. dah bace, tapi mcm boeh agak ar... =P...

Alynn Nyzaa said...

bersungguh kite baca sekali die mimpi plak daa -____-

JaNnaH said...

huhhhh dah timbul rase simpati.. last2.. tertipu.. tipah tertipu...huhuhuhu

perantau said...

not bad haha

CikZaitul said...

aik..macam kene tipu je ai ??

WHY???

Aliff Haikal said...

Cissssssssssssss punya konfiden orang baca tau last2 ! ish *marah*

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke