S A H A B A T

Ayah Sakit Jantung

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Semalam 13-09-2012 ain keluar dengan famly nak bawak opah ain p cek mate yang opret bulan lepas dekat rawang , alang-alang dah bawak opah tu , ayah ajak p beli barang ain sekali , kiteorang pon on jea lhaa . Pergi lah tesco rawang , beli barang dapur sikit-sikit , dan cari barang ape yang ade kat situ . Mase tengah bayar , ayah cakap tak payah beli semua dekat sini , kejap lagi nak pergi giant pulak . 

Masa dalam kerete , tibe tibe ayah cakap . "taak payah pergi giant laah dek , kite pergi Aeon jea lhaa yea ?"  . Ain angguk jea lhaa . Dah sampai Aeon tu , ayah ajak beli beg dulu . Mase tu ayah ain oke lagi . elok dia gelak gelak dengan kiteorang semua . Dia suruh ain beli baju sejuk lah , sebab mase ain pergi nanti dah musim sejuk , ayah risau baju sejuk yang ain beli takk tebal sangat , ayah suruh ain beli kod labuh tue . Ain pon mase tue dah macam burung belatuk jaa . angguk angguk jaa ain pandai . Haha

Sementare ayah dengan mak pilih beg untuk ain , kakak ajak ain pergi cari jubah . Kedai jubah tu depan kedai beg tu jaa . pergi jea lhaa . Mase dekat kedai jubah tu , dapat laah satu jubah ain :) . Dah bayar bayar , keluar p dekat ayah , Ain tengok ayah dah duduk dekat kerusi depan kedai kedai yang ade dekat situ . Ayah nampak letih sangat , ain pandang jea laah sebab ayah baru baik dari demam panas . Engat kan ayah sakit kepale biase jaa . 

Dah nampak ayah macam tu , mak ajak balik terus , otw nak keluar dari Aeon tu , singgah secret recpi sat beli kek dengan air . Ayah nak lemon tea , pelik bapak ak nie , baru baik demam nakk minum ais pulak , macam nie jugak lah ain cakap dalam hati , hehe . Dah nak keluar tue baru ain ingat ain belom beli minyak wangi , terpaksa lah ajak kakak naik balik tingkat atas pergi kedai minyak wangi . hehe , kesian kakak . 

Kelam kabut ain dengan kakak pergi beli minyak wangi tue tengok ayah dah macam takk berape nak sihat balik . Dah siap siap beli barang , turun lha . Lepas tue mak cakap kat kakak , "mak sakit kepale sangat laah" ehz! dah kenape pula maak nie . Tak ape lah , dah nak balik nie . tibe tibe ayah cakap "ayah sakit" . HAA ? ayah sakit balik ? dahh lah baru baik demam , lelah pon baru ok . Sekarang ayah sakit balik . kelam kabut kiteorang pergi dekat kerete . 

Ayah = Ayah sakit kat sini lhaa . :(
Mak = Mak pandang jaa 
Kakak = Ayah kenape yah ?
Ain = ayah sakit sebab duit habis ka ?
Kakak = kahkahakh , dengan suke rela dea gelak kan ayah .
Ain = wakaka , maaf maaf maaf . 
Mak / Ayah = hampeh punye anak . (ain pk mak ayah cakap macam nie . haha)
Banyak kan , oleh sebab dah pack dalam kotak macam tue nampak lah sikit . hehe . Saye harap awak tak tertipu dekk tajuk ya ? Ade rase nak bace yang lain ? meh klik SINI . Haha , ayah sakit sebab DUIT HABIS . hahaha . Ouh yea , lupe akan pacik saya . Daa lame taak sembang dengan beliau . Pacik , semoga awak tabah yea ? Jangan tanye kenape tag name dea warne biru , sebab blog dea warne biru , haha . Okea dah , bhai . Sorry awak semua :) .

Duit dah habis nie , spek tak buat lagi :( . Belanje boleh dop ?

15 comments:

Mk Syahir said...

hahaha kopak la ayah :p

CikMunBlogger said...

ceyt ! hehe . ayah tak sihat mnum ais lah cite dye kan ?

sebak sebab sys dah nak pegi jauh . huhu XD

unsecretostory said...

Alahai bole wat suspen jeaa , bertuahnyaa . Hahaa !

shar90 said...

lorh... bile bace blog ni kompem kene tipu di awal permulaan... hidup2 plak tu kene tipu... huhuu T^T
ahahhaa xD

ELFarahin said...

Ish! Terkena daa. Bce entry nie dengan serius+moody je taw. Bru nk wish like "Harap bersabar. Moga ayah cepat sembuh". Tapi x jadi lah! hump! u_u

siti naqiah said...

haha igt ape td..sabor jelah :D

BeLLa said...

haih buat saspen je =='

~MiZz Atie ZieYa~ said...

uwaa..kena tipu...tak baik tau

mohd faiz said...

hahaha..ingatkan sakit ape???

zanairin said...

akak troll again..(T^T)

Hanif Idrus said...

Suspen ajer!!!!!.hehehe

Zul De Alexis said...

hahaha...pandai na pilih tajuk... pelangi biru...:)) ain! mis u

miss fluffy said...

adess terkena je..hehe

Fiza Suhaimi said...

kemain suspen dah ni..hehehe :D

Maria Menado~ said...

hehe. comel anak2nya. da jumpa org yang belanja spek? mtk belanja kite sekali. ngee~

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke