S A H A B A T

Andai ini yang terakhir

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
~ WARNING ~
ENTRY KALI NIE LEBIH KEPADE LUAHAN PERASAAN , SAPE RASE BOSAN MOHON JANGAN BACE , NANTY AWAK MENYAMPAH :( !!!
Pejam celik pejam celik akhirnya sampai waktunya ain kene pergi jugak . Kalau dulu hanya kata-kata kosong dan angan-angan semata-mata , tapi sekarang Alhamdulillah segalanya dah tercapai . Dulu ain selalu cakap besar konon nak p belajar jaoh , tak mau masok U malaysia sebab takod ain takk pandai bawak diri . Secara jujur , ain memang takk pandai nak bawak diri dan kadang kadang tersalah langkah dalam mencari teman .

Pernah jugak ain tersalah langkah dan ain terus jatuh , dan hanyut dek sebab ikut kawan . Alhamdulillah , dengan izin allah , ain sedar dari kesilapan ain , keluarga dan sahabat keliling ain spprt ain untuk bangun dan jadi yang lebih baik . Terima kaseh semua atas sokongan korang mase ain jatuh tersungkur dek kalah dengan nafsu syaitan . Act , hari nie ain nak tinggal wasiat untuk kawan2 . hahah *ceyytt , wasiat kunon . okea , jom .
Nurain binti mohd tarmizi , itu lhaa name dia . Nama kiteorang same . ain "Nurul" dea pulak "Nur" . Ain kenal dia dekat sekolah irshadiah addiniah . Mase awal perkenalan kiteorang , selalu jugak ade sesi pertengkaran antara kiteorang dua . Walaupon semua tu hanya salah faham , tapi sebab salah faham hampir 2 tahun kiteorang dingin antare satu same lain . Tapi allah tue maha mendengar kan , mase spm kami duduk satu dorm , semenjak tu kiteorang jadi rapat teramat sangat . Ya Allah , taak terkate macam mane kuat nye ukhwah kami . Selepas spm ain cume ade setahun *mase STAM* untuk rapat dengan dia , kiteorang guna kan mase yang tak sampai setahun untuk ikat tali ukhwah kami . Warkah untuk Nurain . Salam , ain ak mintak maaf salah silap selame ak kenal kaw dekat sekolah , dari ting 4 sampai stam . setaon jea kan mase kite berukhwah , mungkin salah ak sebab selalu buat hal ak sendiri sampai dalam kelas pon ak buat hal sendiri , ak mintak maaf ape yang jadi antare ak dan kaw dulu . serius , ak mintak maaf salah silap ak ain . :(
Nasrullah anak pakcik ahdad , sape beliau ? dia lha nas . Kawan yang aku sangke pendiam , pemalu , sopan santun , lemah lembut *over pulak , kahkahkah*  rupa rupanya nyamuk disebalik ladang sawit . haha , dia masok skolah same tahun dengan ain , mase mula2 ain kenal dea dlu , serius ain cakap kerek betol mamat nie , kalau dibagi pilihan laah dekat sekolah tu , nak buang sape , ain pilih nak buang dia . Wakaka , kejam nye ak . Ya Allah , kalau korang dekat tempat ain pon korang akan buat bende same . haha . tapi beliau baik , dea jadik ketua nasyid dekat skolah , ape yang hebat nye beliau , sentiase rebut johan dalam semua pertandingan . Bijak jugak dalam bahase arab . Surat cinta untuk nas , weh nas , terima kaseh yea sebab pernah tegur ak , mase ak jadi pendiam 2minggu mase stam dulu . Haha , ak pon tak sangke kaw bole tegur ak . ingtkan takk perasan ak jadi macam tue . tapi serius , ak tak sangke ade orang perasan ak berubah mcm tue . apeape , pon ak mintak maaf salah silap dekat kaw yea ? doa kan ak untuk jadi yang lebih baik dan seterusnya terbaik yea ? terima kaseh sahabat :)
Afifah Nasution sulfan syah , auuuwww , unik sungguh name mu pah . i likee . haha . beliau lha raje kerepek pedas dan bakso . sodap nye lhaa aih bakso dea . Makan sekali nak lagii . tak percaye ? pergi lha pasar bagan datoh , kompom tak mau balik balik makan bakso dea . hehe . Kerepek pedas ? haha . ini cerita raye taon lepas lha , datang raye rumah dia , ain kebas satu plastik kerepek pedas , hahah , sampai hari nie lha ain mngidam lagi kerepek pedas tu . Bile agak nye ain nak sampai lagi rumah unik tue :( .hehe . Kami gile camre . haha . itu lah persamaan kami . ekekee . Surat layang untuk pip . Salam pip , terima kaseh pernah dgr ak nangis . haha . malu aku weh . apepae pon terima kaseh jugak jadi sahabat ak pip . ak rend rumah "unik" dengan kerepek pedas umi kaw . :( . Aku mintak maaf pip takk mampu jadi sahabat yg lbih baik , sbb yang baik pon ak belum mampu nak jadi . ak mintak maaf :( .
Mohd Fahmi , beliau sape ? fahmi lhaa , tapi kawan kawan pnggil pami jaa , dia dengan Nurain dari ting 1 dekat sekolah tu , so , senior ain lha dorang nie . Orang hebad hebad . haha . Kalau kat sekolah , dea nie anak kesayangan cekgu bahasa melayu . haha . mama ikin , auuw , cweet nye anak mama . *mie , maaf maaf maaf . kahkahkah* . Nota Stam untuk Mie , firstly , exam nanty buat elok2 na . taon depan jumpa dekat mesir naa . Fingting . jage diri , jage hati jage iman , insyaallah allah tolong dalam mengejar ilmuNYA . ahrasso ? haha . okea dahh , stop membebel . ain nak mintak maaf salah silap dengan anda dari mule kenal dulu sampai hari nie yea ? ade salah yang sengaje ain buat @ takk sengaje ain mintak maaf bbnyak . :(
Atok ain aka Wan hazel . Sape tak kenal beliau kan ? hehe , tipu lah kalau korang cakap korang tak kenal beliau kan . Kalau tak kenal lagi p lhaa terjah belog beliau taw . Ain baru jaa 2 3 minggu kod rapat dengan dea . kalau nak cakap kenal ? lame dah kod kenal dengan dia cume malu nakk tegur retis . hehe . Atok wan retis , ain betis . kan serasi tu . hahaha . ou yea ? ingat entry ain yang pasal SAHABAT nie ? Entry nie pon ade kene mngene dengan beliau . hehe . Kami atok dan cucu paling sweet sekali . kahkah . Nota Hati untuk Atok atok , ain mintak maaf salah silap yea ? kalau salah silap selame kite rapat nie . walaupon baru jaa 2 3 minggu kite kenal , tapi rase macam dah lame sangat kenal atok kan ? hehe . terima kase jadi atok saye . serius ain tak nak sekadar atokk "6 bulan" . biarlha kalau orang lain anggap ain kawan "6 bulan" tapi ain takk pernah harap walaupon sekali ain ade kawan "6 bulan" :( .
Nurainie , name comel beliau same macam beliau kan ? comel . gewaamm sayee . saye kenal dea dekat blog jaa . rapat dekat twiiterr , sayangsayang dekat facebook . haha . lame jugak kenal dengan beliau , lagi lame dari kenal Wan Hazel .  Kami bff alam maya kan kan nenet . tak bnyak bende nakk cakap pasal dea sebab dea tengah bz dengan stady , ain pon tak nak ganggu Nota ketiak untuk nenet . salam . nenet , kite minta maaf yea salah silap dengan nenet selame kite kenal , walaupon hanye dekat alam maya , mungkin nenet ade terase dengan ain . ain mintak maaf sangat yea ?
Ahmad Ameruddin b Mohd Asri , kalau korang tanye ain sape laki ni , ain pon tak taw nak jawap macam mane , yang pasti dia seorang lelaki , bukan khunsa mahu ponn auuuw . haha . Macam yang korang taw Ahmad Ameruddin b Mohd Asri nie name dea lha . Tapi name manje dia SAM . hahha . bukan cerita SAM mahu pon pelakon yea . tapi Amer aka Sam , ntah mimpi ape suruh panggil dia sam pon ain tak taw . hehe . Yea , saye sangat rapat dengan beliau . sangat laah rapat :D . okee , sekarang , ain mintak korang semua betol kan otak masing masing , kami hanya kawan tapi mesra . tak dak apeape okeh . dah dah , Love Story Kami , Salam . amer , mase kaw bace nie , ak dah tak ade kat malaysia kan . ak dah dekat mesir . mungkin ak malam . kaw siang @ ak siang kaw malam . kaw pekse kan 18/10 nie ? buat elok2 taw . ingt ape ak pesan kat kaw selalu ape . jangan lupe . Wirid lepas solat jangan pernah tinggal . ingat sikit perjanjian kita taw . "PASTIKAN MUMTAZ"  hehe , okeehh ? aku tunggu kaw dekat sane tahun depan yea ?  Salam perantauan gadis mesir :) . *rendu kaw weh :(*

Sebenarnya ade lagi sorang sahabat ain nak cerita pasal dea , tapi ain takk rasa nakk letak gamba dea sebab ain rase lebih baik dea tak taw ain tulis pasal dia walaupon dia akan taw . ntah laa . bea lhaa . Mula mula perkenalan , kami agak rapat , agak mesra , ain pon dah mule faham dia macam mane . awal perkenalan semua nya indah . ntah lhaa , mungkin salah ain ade buat dia terasa , dia mule jauh dengan ain . Seriusly ain teramat terasa . teramat amat terasa sampai ain boleh nangis bila dia macam abaikan ain . Dah laa , malas cerita .

Hari nie ain akan bertolak ke KLIA pukul 10 dan mungkin sampai dalam pukul 12 . Nak settle kan segala hal dekat KLIA  pkol 3 ain kene masok dah , dan bermula lhaa perjalan seorang gadis perantauan . . Doakan perjalana ain selamat sampai ke mesir yea ? Ain mohon maaf dekat semua rakan blogger andai ain ade terguris perasaan korang semua . kite tak taw kan , ape akan jadi nanti , ain bukan nak pergi 676 km , tapi berbatu-batu jaoh nya . Seandainya , kita jarang bertegur lepas nie @ mungkin dah tak bertegur ain mintak maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki yea ? :)

SALAM SAYANG
=Nurul Ain Rizam=

17 comments:

trah zain said...

selamat bermusafir ain ^^

leakedknowledge said...

wuuuu :'( dia dh nk pi dh...*lambai2 tangan* babai ain..study leklok2

Aaizaatt Bin Azhar said...

Blog ala-ala wan hazel lah.. die edit kke?

Anum said...

harap2 semua berjalan lancar

Mrs Velentine said...

wah dh mcm biography dh..hehehe...cubit2 nuffnang kat cni

Nurul Aine said...

Cedeyh titew.
Ain xde salah pape kat ninie,
nice to know u darl,
persahabatan kite masih baru
tapi ninie rase mcm da lama sangat.
Lepas nih rajin2 update blog lagi taw.
Wanna know ur experience kat mesir. ;)
if jarang contact lepas nih issokayh , ninie faham.



Wan_hazel said...

ain,,jaga dri lek lok;. sedih la baca entri ain,.. entah bila lah ain dapat baca komen wan nie kan.. OK ain.. ingat pesan wan k..

jaga diri , jaga hati , jaga iman dan jaga solat

cukup2lah degil tu ye..


Salam dari kejauhan untuk gadis mesir...


Momo said...

semoga selamat perjalanan..dan jaga diri elok2...:)

NUR AIN AZMAN said...

Sedih nya akak baca entry adik niii, huhu. Macam mana kehidupan di sana dik?

acu said...

aslim taslam kabo;
-anak alahdad oke?haha
-terharu kot..haha
-kerek ye aq?haha
-Kawan yang aku sangke pendiam , pemalu , sopan santun , lemah lembut *over pulak , kahkahkah*(betol pe..hahaha)
-weh,,blajo rjin2..
hati hati kat sne nanti..
snggah2 le kat sni.
coklat sini sedap..haha lagi..
:-)

Detective Fiqa said...

teringt kawan2 df huhuhu :) df takkan penah bosan pun kalau bace tentang kawan2 :D

Hanif Idrus said...

Semoga mereka membaca entri entri anda ini. Dan bersyukur kerana kita sebagai manusia tak akan lari dari kesilapan..itu pasti. Tapi persoalannya adakah kita menyedari kesilapan tersebut, ini yang terpenting...

mohd helmy said...

voleh berkenalan.salam ukkuwah dr saya...ambik kos apa kt universiti al-azhar???brp thn di sana???seronoknya belajar jauh...saya nasihatkan jaga imej pelajar m'sia..jaga diri di sana...bnyk lah berdoa n jgn lupa solat..dan jgn lupa dao kpd ibu bapa kiter...layarilah blog saya...
selamat maju jaya dan semoga berjaya di duniA n akhirat...

Aida Omar said...

wah ramai kawan2 dia eh.. kawan2 support ain punya.. Selamat maju jaya dear.. selamat menyesuaikan diri dengan situasi baru :)

Yana Sakura said...

smga selamat smpai ke destinasi ain =)
menuntut ilmu itu adlh perkara yg baik..insyaAllah dorg akn paham :)
slmt study..

Zul De Alexis said...

ramainya kawan2 ain..mereka baek2 semua kn..

ain belajar rajin2..capaikan impian yang ain inginkn yew..

jgn sia-siakan peluang yang ain dah miliki ini...

pastikan ain balik 5 tahun lg balik dengan kejayaan yg cemerlang k..

tunggu saat tu...gud luck..

ELFarahin said...

jaga diri sis! :)

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke