S A H A B A T

Bila gigi dah mengamuk

Assalamualaikum
Sakit jiwa ape orang lidi nie . Dah sakit gigi bagai nak jugak makan ice krim . ceeyt ! eh , apesal semenjek 5 menjak nie awal akhir entry ain ade pantun bagai ? suke hati aku laah , haha , meroyan kaa ape ain nie . Sebenarnya dulu mase sekolah rendah ain nak masuk pertandingan pantun peringkat negeri tapi tak boleh sebab ain pelat , cekgu takut ain kene gelak . #Teet , hngpa dah kene tipu , mohon jangan percaye !

Ceeeyt , Intro jaa dah nak mintak kaki kan ? haha . mohon jangan boom blog ain :| . Sebenarnya ain nakk cerita ain makan ubat 5 bijik gara-gara gigi Ain dah mengamuk sebab banyak sangat makan coklat . Ain tak pernah sakit gigi semenjak masuk sekolah rendah darjah 3 . Tertiba dah  tua bangke nie baru gatai dok sakit gigi bagai , Baru taw nak menangis kat bawak ketiak ayah . eh!
geleman nak mkan ubat nie
antibiotik sangat laah pahit , tak makan pon
Ain mula sakit gigi bulan lepas , 1st kod sakit lepas dah seabad tak sakit gigi . Mula mula gigi ain mengamuk tu , perggh ! menangis goleng goleng ain atas katil . Gedik-gedik mengadu dekat kawan kawan sakit gigi sambil nangis2 . haha . Dorang suruh kumur dengan air garam ain tak nak sebab takut ngilu . Tengah malam , dalam pukul 3 pagi "dia" dah mula buat pasal lagi , ain bangun cari ubat tahan sakit , ain telan 5 biji . Fuuuuhh , Legee , tidurr sampai meleleh2 air liur basi . Cheehh!!

Kemarin pulak dea buat pasal lagi , gegar otak tahan sakit , dah laah ubat ain kene curik dengan CIK TI !! err , teet punye cik ti , ubat sakit gigi ain pon nak rembatt !! Nie semua salah MANUSIA LIDI sebab selalu seru cik ti datang rumah ain . Mentang mentang hang taw ain agak geleman dengan cik ti , hang pon jadi sahabat baik cik ti nakk kene kan ain kan . chehhh!!
mohon jangan cucuk bontot saye :(
Dah tigaEmpat hari ain asyik mengadu kat mak ayah jaa ain sakit gigi , ayah bengang jaa dengan ain . ayah cakap .
AYAH : Orang suruh cabut tak nak , dengan doktor gigi pon takut , tengok ayah cantik jaa gigi . bersinar-sinar taw . sambil tunjuk gigi dea . aishh~ 
AIN : Errr ~ mane adee takut , klinik kan tutup sabtu ahad , ayah yang takut dengan Dr . HAHAHA ~
Kan dah kene bahan dengan anak sendiri ayah , mak sekali gelak kan ayah . haha . tapi memang kenyataan ain agak takut nak pergi klinik @ hospital . takod jarum . Sejak bile entah gedik sangat nie semua bende takut . aish ! #jangan dokk gelak kan ain , baling tong gas sat g
macam nie laah muke ain bile tahan sakit #eh, comel jugak kan . hakahk

20 comments:

Riswin Zahari said...

wahhh manyaknye ubat~ ^_^

una pedora said...

alololo , siannye die sakit gg , makan tau ubat2 tu ..
moga cepat baik , xpun cabut je gg tu >.<

FazeraFarhan said...

Kalau dah sakit gigi, nak bercakap pun susah..terpaksa lah guna bhasa isyarat hehe :D

Trah Zain said...

ha, tu la, mkn gula2 lg.. haha.. sabor na.. mkn je ubat tu :D

leakedknowledge said...

weee pernah juga sakit gg mlampau siap cabut la..haish...bunyik pgerudi gigi tu yg paling ak nyiru k dgr..huhu

Edy Fee said...

kalau sakit gg memang tension..but edy just guna air garam je

dhiashahida said...

rajin2 makan obat otey...:)
jgn malas..rotan t..hik3

Kamal Lee said...

Memang terekan bile sakit gigi. Rase nak gigit je semua orang. Huwaaaaa.
(Komen ni ade kene mengene dengan entry tak?) Jangan delete sudehh. Hewhew.

adibahfaizah said...

Err. mesti skt kan? skit gigi adlh skit yg pling sakit aftr mati n beranak. eh! yeke? memandai je..haha
Tak thn sngt bleh tepek koyok kt pipi..perhh...masyukk.
rse nk komen pnjng lg.tp takpela.k.bai

Ulya said...

sian ain . mesti sakit kan ? org ckap sakit gigi tu sakit sgt .
bnyak lak tu ubat .
ulya tak penah rasa lg skit gg, harap takkan penah pun . fuhhhhh .

Adylia Qarissa said...

sakit gigi mampu buat jiwa kacau huhuu

afzalsukasuki said...

banyaknya ubat?tu pakej sekali ngan ubat gegat ke hape?

putryteya said...

wuuuu , teya selalu rasa masa sekolah men dulu . terseksaaa oo sakit gigi .. itu laaa , teya memahami perasaan anda ! :D

KorN said...

sakit gigi sebatang je.. ubatnya nahh sampai 30 biji...

Mama Durrany said...

sakit gigi mmg sakit..uwaaa

hairy said...

alolololo siannya dia..jgn lpa mkn ubat ea kak ipar..haha

Ruzzezanie said...

ain bebi, meh kat gua meh.. gua ada ubatnya. :)

ameerul ashraf said...

ergh! sakit yang membuat tension nih..
na makan pon susah.. memang doktor la penyelesaiannya cik ain :)
hehe

Boni JLL3 said...

lebih baik pergi cabut atau tampal. kalau tak , nanti mulut bau busuk.. ehehhe

JaNnaH said...

sakit gigi paling sakit.. cabot gigi paling lega.. kuikuikui

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke