S A H A B A T

Adik Ain Umur 14 Tahun Mengandung .

Assalamualaikum

Erkk ? Macam mane adeq ain boleh mengandung nie , kahwin belum . Pakwe lagi lah tak ade , kaw jangan buat pasal adeq . buat malu keluarga jaa . Tak kan pokok boleh bergoyang kalau tak dak orang tiup . Haish .   Sangat memalukan lah kaw nie deq . Kesian mak ayah nak tanggung malu dengan semua orang :( . Sampai hati kaw deq :(

Benda nie jadi dekat sekolah adeq ain , ber tarikh 2/7/12 bersamaan hari isnin . Adeq ain call mak sambil menangis teresak-esak . Mak dah risau dah , knp pulak dah dengan anak aku sorang nie , taak pernah pulak adeq call dari sekolah menangis macam nie . Pelik bin ajaib adeq nie .

Tibe-tibe jaa adeq bagitaw mak , sakit kepale & muntah muntah sambil menangis esak esak macam mula mula kol tadi . Mak diam jaa . mak ting positif lagi masa adeq bagi taw dia pening dan muntah-muntah tue . Kebetulan mase adeq kol ayah tak ade , ain pulak tengah tidur . hehe . Mak sorang sorang jea lha ,
Mak tanya adeq "kenape pulak nie ? deman kaa ?" pastu adeq cerita lah dari mula sampai habis . Mak dah mula risau . Ain bangun tidur terus mak cerita semua bende kat ain . Ain dah mula fikir macam macam .
"Ya allah , betul kaa ape yang aku fikir nie ? tak kan adeq mengandung , aarghh . Tak mungkin , adeq bukan macam tue :( "  . Lebih kurang macam nie lhaa yang ade dalam fikiran ain masa tue .

Lepas tu , mak suruh call warden nak mintak kebenaran balik , mak nak bawak adeq g klinik sendiri sebab risau sangat dah . Dengan rasa sakit hati jugak lah , ain msg jaa salah seorang cekgu mintak no warden . Tapi , cekgu tue tak bagi kat ain pon sebab ain agak emosi . haha . Maaf cekgu , janji tak buat dah .

Lepas Bincang bincang dengan mak ayah , mak ayah suruh balik jugak . Alhamdulillah petang tadi dia selamat sampai rumah . Ain tanye laah elok elok dekat adeq , ain ajak dia masuk bilik , lepak lepak sat . pastu baru ain tanye dea dengan suara paling ayu pernah ain ade ,

Ain : Deq , cube cite kat ak , kenape boleh jadi macam nie ?
Adeq tunduk tunduk kemaluan
ADEQ : mnggu lepas hari isnin , adeq sakit2 perot n muntah2 , ingat kan sakit perot n muntah biasa jaa . tak taw pula boleh jadi macam nie .

AIN : Kenape tak bgtaw mak awal2 ? Dah jadi macam nie kan susah , kena pergi klinik sane sini nak cek .
Deam jaa , sambil tunduk atas
ADEQ : Bukan adeq sorang jaa yg kene , ramai-ramai kod , sampai mak cik kantin pon kene jugak .


AIN : eh! tak kan satu sekolah mengndung deq ?
ADEQ : Sape cakap adeq mengndung ? memandai jaa buat cerita eh!


AIN : Makk cite kat akaq , dah seminggu kaw muntah muntah n sakit kepale ?
ADEQ : hakhakhak , bongok kaw kaq


AIN : ekkk ? ape salah ku , apee salah bapak ku ?
ADEQ : Meh nak cerita dari awal , adeq mmg muntah muntah n pening dah dekat seminggu lebih , tapi bukan mengandung tapi sebab KERACUNAN MAKANAN , satu sekolah kene , sampai mak cik kantin pon kene . 


AIN : Pastu yang mengandung tue ape ?
ADEQ : hakhak , DR bagan mmg sewel , org KERACUNAN MAKANAN dea pergi cakap adeq MENGANDUNG .


AIN : Errrr ~ Ceyyyttt . (*^$%#$%@ .


Erkk ? KERACUNAN MAKANAN ? bukan ngandung yea ? ceeeyttt , ain tertipu . haisshh ~ Korang pon mesti rase tertipu kan . give me 10 , kite same same tertipu . ceeeyyttt .
Nie laah adeq ain , yang laki nie bawah ain , yang perempuan tue , bawah si lelaki . haha . Macam makwe pakwe kan ? Mangsa mengandung si perempuan laah , bukan si lelaki . hakhak ~

59 comments:

daya jamal said...

haha . terbaik lah . hidup hidup tertipu . :D

Onitsuka_hana said...

ish2 salah dengar kali

fyna said...

huhu..nebes je baca..

siti naqiah said...

haha, wat tekejot je..saspen tao, igt ape td

caer sasuke said...

miscommunication la ni..bhaha

Trah Zain said...

hakhak,, tak tertipu pun ain :p

EmyAyaNurisya said...

aduyai haha , suspen la syg , dari atas baca , excited dan cuak , hehe . wat lawak yea , nak kena budak comel ni hehehe :P . btw nice , :) semoga adik ain cepat sembuh , dia dah ok ?

hairy said...

hahaha sengal ja anda kan! nebes i tau x..haha

Ulya said...

heheh , comel gilaaa adik ain tu .
geram nyeee >.<

Siti Arfah said...

hehe . mmg suspen. comey adik ain. ^^,

ary_lee said...

HahahaXD
Ngek betul;XD

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Terrkezutttt eden , hahaha .

kimi jamai said...

haha.. nasib baik bukan ngandung.. Buat saspenja ain ni.. lawak pun ada! :D

fatini_irdina said...

haha. ingat betul dah tadi

haz said...

haha. dah agak dah cite ni tipu.. =P

ikaa said...

hahaha ngek tol...igt kan td dia nk dpt ank nakan dh..huhu

ok jum singgah sni pulak Hacker dlm blog kita

HanNah said...

Haha. nasib baik ;)

NAL said...

bahaya taw keracunan makanan ni..

jemput join segmen NAL, http://nyteamlife.blogspot.com/2012/07/segmen-ke-2-nal-edisi-ramadhan.html

tirahzairi said...

hahhahaa....kn da kena...lallaa

Zul De Alexis said...

adik ain mengandung? ya Allah...hahahaha

deno said...

fuhhh.. buat suspen je... deno doakan adek ain baik2 saja :)

Boni JLL3 said...

hahahahaha.. boleh pulak fikir sampai ke situ

Ikhmal Malique said...

ceh...suspensi betul la adik kau nih...huhuhu

Waalid5035 ™ said...

ain dah berdosa dengan waalid sebab tipu..hah..camano nak buat tu?

ko tanggung la sendiri...huhu ;P

.: iEyLa :. said...

hikhik..comey je..

cik Lilis said...

hahaha! baru nak tutup tutup mata baca tadi. cis! wa pun tertipu!

izzie izzam said...

gempak entry nih .. hadoi ... :P

♥ Safiena ♥ said...

Hehehe buat saspen je :p Minta dijauhkan hal sedemikian..

Bluewendy said...

huhuhu...bahaya nya keracunan makanan..

«-°[§nºw.ªngè£]°-» said...

hahaha

miss fluffy said...

terkezutt den...aishh..

Siti Aqilah Munirah Ismahisham said...

wakakaka. tertipu habis ! :D

zulhilmi tempoyak said...

ni dpt mn idea crita ni.. heee

Pecinta pink^^ said...

err..dah pikir bukan2 dah tadi..hakhak..thriller cite ni..kihkih

♥Mr.Petak♥ said...

X baik la ain ni .. Petak tertipu !!~~ Baru nak kesian dah x jadi dah !!~~

Alynn Nyzaa said...

adehh...sengal ko ni dik...cuak akk baca -__-

KorN said...

Haish kontrobersi sungguh tajuk kaw ain..

Edy Fee said...

tak pasal2 kecoh je mgandung.hahaha lain kali tanye dokter bab2 ni.ahha

Hanif Idrus said...

hehehehehe...aku tertipu..
Biasanya kalau cakap pening2 dan muntah...dalam kepala dah fokus mesti mengandung

Kamal Lee said...

Ceyt. terkene den. Hewhew. :)

zaxx said...

hahhahah.... perghh.. suspen..ingt tol2 la td..:P

Noor said...

ingtkan btui2 la td.wat suspen ja..haha

adibahfaizah said...

kemaen tajuk. suspen je. hewhew.

HanNah said...

comel adik ain ^_^

Nur Adilla Shahirah said...

Haha. tertipu pulak. suspen jee.

MissFiezahDoitsu said...

LOL tertipu eden haha leh buat filem nie KAHKAH :p

leakedknowledge said...

err umur 14 tahun???? tipu jer.tu umur 7 tahun jer.haaha apakah?hahaha kim slm adik ko..ckp kt die maharaja katak kim salam.kekeke :P

aisyah humaira' said...

haha..
so sweet bila tertipu :)

zatie said...

lucu nye...sian kat adik tu.hihi

nanakimie said...

haish,dr tu apa la...saja la tu nak bergurau^-^

JaNnaH said...

dahsyat abis tipah tetipu... huhuhu

Tinta Lana said...

Salam.

Kalau adik ain tol2 ngandung, terbalik dah ase blog ain ni,hehehe

Iza Zaty said...

wakaka , TERTIPU !!

Mellifluous said...

Ayoyoyo~ Hahaha !

Misz Mieza said...

Saspen sungguh cite ni tau.. Argh! Tipah tertipu jugak! Huhu..

Oh, btw MM ada tag ain kat sini :-

http://hip2-horey.blogspot.com/2012/07/cik-buaya-1st-giveaway-choose-your.html

Jom Terjah! ^_^

Ida Idots said...

Beria-ria syaf bce entry ni..cehh wa kene tipu ... hewhewhew

eja samad said...

kasi suspend je..hehe

CikZaitul said...

ini di panggil tipu hidup-hidup dan kene tipu reramai..

aku tertipu jugak :)

Farina Hunny said...

hahahahampeh :D

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke