S A H A B A T

Kebulur sangat kaa ?





Ggggrrr ~ geram nyee . Daa bnyak kali kene nie , tapi malam nie lebih lebih plak korang en ? agak lha kalau korang dah kebulur sangat kat rumah tue , tak payah lha sampai nak spam link korang kat cbox aq ! kalau dah tak de duit sangat pergi masjid minta mkanan , bukan susah pon . Korang taw tak , duit yang korang dapat dari says , churp churp , bukan korang kerje keras sampai klua peluh jantan/pompuan pon . Korang dpat pon sbb belas kesian orang jaa pon , tue pon tak reti nakk hargai lg , nakk jugak spam2 . 

Nie aq nak bagi taw awak awak yang hensom cantik manis kacak bergaye , korang taw dak , kalau aq dan sape sape yang pernah kene mcm nie  taak redho korang makan dengan duit yang kiteorang "nak sangat" klik tue , alamat nye kaw trime lha balasan dunie , kubur , dan akhirat nnti . Tak tahu ape hukum korang buat macam 2 ? 

Pada asalnya hukum buat duit melalui medium blog adalah harus, namun demikian ia boleh jadi haram sekiranya berlaku hal-hal seperti berikut
1. Penulis blog tidak mengikut terma dan syarat yang ditetapkan oleh syarikat pengiklan. Dalam perjanjian antara blogger dan juga syarikat pengiklan, penulis blog dilarang sama sekali untuk memaksa, menyuruh atau meminta pelawat klik pada iklan yang disiarkan.
2. Penulis blog, juga dilarang sama sekali untuk klik sendiri pada iklan yang disiarkan dalam blognya. Program seperti Nuffnang, memberi kelonggaran kepada kita untuk klik sendiri asalkan tujuan klik sendiri tersebut adalah genuine semata-mata untuk mengetahui kandungan iklan tersebut. Sekiranya klik pada iklan yang disiarkan dalam blog sendiri disebabkan sengaja nak tambahkan pendapatan, maka pertambahan pendapatan itu jatuh haram.
Ada satu hadis yang mengisahkan mengenai perihal halal dan haram, Nabi Muhammad s.a.w bersabda yang bermaksud,
“Sesungguhnya yang halal itu jelas, dan yang haram itu jelas, dan diantara keduanya ada perkara-perkara syubhat,Kebanyakan manusia tidak mengetahuinya. Barangsiapa yang menjaga diri dari perkara syubhat tersebut, maka dia telah menjaga agamanya dan kehormatannya,dan barangsiapa yang jatuh dalam perkara syubhat, maka dia jatuh kepada hal yang haram.Seperti seorang pengambala yang mengembala disekitar daerah larangan, lambat laun akan masuk kedalamnya. Ketahuilah, setiap raja memiliki daerah larangan, sedangkan daerah larangan Allah adalah apa-apa yang diharamkan-Nya. Ketahuilah, sesungguhnya di dalam jasad itu ada segumpal daging, apabila dia baik maka baiklah seluruh jasad, dan apabila dia buruk maka buruklah seluruh jasad. Ketahuilah, dia adalah hati ” (Riwayat Bukhari & Muslim, dari Nu’man bin Basyir)

Okea , sekarang dah jelas kan ? Nakk jugak kea tempah tempat kat neraka tue ? kalau korang rase aq budak mentah yang belagak baek , nak bg hadis bagai , aq bukan nak belagak baik , tapi aq tak nak nnti kat akhirat aq kene soal jawap knp aq tak tegur saudara sesama islam aq dalam buat kesilapan. 
Artikle nie , aq copy paste dari  SINI . 

#Tak pasal baru bangun tidur dah merepek panjang2 kat sini .

22 comments:

Adibah Amalina said...

Sama macam entry saya hari ni.. HAHA..
Geram !!

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@Adibah Amalina hari ni hari GERAM sedunie kod . haha

AmirahSyafiqah ♥ said...

bagus entry ni

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@AmirahSyafiqah ♥ hehe . taa sedar sedar jgak tak taw lhaa .

SunnyFunny said...

sabar ya kak . jangan marah marah k ?
:)

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@SunnyFunny haha . bengang ~ tamak tol draang niyh , ketok pale bru taw ~

chiq nida said...

ha'ah laa kan! kte pon ade kene!!!! geram!!!! geram thap maksima neyh!

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@chiq nida wakaka . kalo lhaa knal sape mnusie 2 . nak aje smbat dea pkai lutut katak ~

kay_are said...

memang tak suke ngan mesej2 spam camtu! tak suke! nasib takde shoutbox dah.. bebas dari spam.. yeay!!

teha said...

tak suke laa org cam nie.. hahaha !

Farina Hunny said...

same la , asyik kena jea . huu ~

afzalsukasuki said...

marah dorang bebanyak..bengap sangat dorang tu bnyak sgt mkn semut!!

Ckin Kembaq said...

sabar naa..hehe jarang la kena tu..tp ada gak..sebabkn sikit, buat tak tau je..hehe

intan izzaty said...

intan pown kena camtu ain..huhu..sabo jela...

!em@ GurLz said...

x berkat oi dpt uet cre cm ur...
kt cbox akq pn ade owg wt cm ur jgx...
tp akq bukn sebodoh cm owg yg buat cm ur...
perangai akq, ade owg tnggal kn link, akq bukn terus klik... akq right klik n copy... bukak new tab,akq paste... kt situ kalo btul2 link blog, bwu akq enter...
susah mcm mne pn, akq x kn diberbodohkn ngn owg cm tu...

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@kay_are tade shtbx susa plak kwan2 nak bw :) hehe

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@teha sys daa jmpe sorang ygg suke sgtt wat mcm nie :)

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@Farina Hunny hehe . lpas nie , jmpe itu olang bg penampo skali :D

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@afzalsukasuki ain daa bsan asyikk kene jea , 2 yang spay buat entry nie . hehe

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...
This comment has been removed by the author.
♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@intan izzaty bngang nie sys . hehe

♥!!✿ Ain sajee ✿!!♥ said...

@!em@ GurLz haha , taw pon . siap bg hdis lgg , kalaw taa sedar jgak , ain tak taw ankk bgtaw cm naa da ~

SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke