S A H A B A T

Aku Bukan Inginkan Pujian Sesiapa

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .

Nilai sehelai kain itu, AMAT MAHAL..
Ibarat MARUAH dan HARGA DIRIMU..
Dan apabila kamu TUTUP, k
amu LINDUNG dari pandangan manusia,
Itu bermakna kamu sedang melindungi harga dirimu..
Tetapi mengapa dalam ditutup,
Kamu TAYANGKAN untuk PUJIAN MANUSIA?
Kamu SEBARKAN untuk KEBANGGAAN?
KEPUASAN mengatasi SYARIAT..
Tujuan NIQAB adalah MENUTUP PINTU FITNAH, Tetapi TANPA SEDAR, kamu sedang membuka fitnah baru yang LEBIH BURUK..
 
 
NotaPadangPasir : Enam hb Nov Duaribuduabelas , Ain exam untuk naik kelas . muhun doakan ain dari rumah yea . Ade lagi 2 kelas untuk habiskan . Lepas tu ain dah boleh masok jami'ah . Tahun depan baru boleh masok T____T . Blog ? Fb ? dalam mmpi jaa laah . T________T . Maaf salah silap saye !
 
Salam Perantauan ,
Nurul Ain

Warge mesir rindu saye .

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Pemandangan dari tingkat 5

Peringatan !! entry kali nie tiada lagi unsur garuan @ penipuan @ gurauan . harap bace sampai habis dan percaye laah katekate saye . ahhaha . Sebelom ain memulakan pembebelan yang pertama ain nak mintak maaf dekat mereka yang rase dikhianati oleh kekasih hati  , segalnya hanya garuan dan gurauan semata mata , ain menaip dari pkol 2 sampai pkol 6 pagi , lame kan ? semata mate nakk tengok tv , ain taip lambat lambat .

Oleh sebab demikin anda diwajiddkan bace sampai habis , faham ? okea , garuan lagi , abaikan perintah mahkamah syariah tue , ain tengok kan sejak 6 7 menjak nie , apesal entry ain semua macam orang takk belajar bahasa melayu erkk ? Mungkin kat skolah dulu tatabahasa ain semua aaaEEEE kot . ntah lhaa , ain pon dah lupe zaman persekolah dulu . macam kaw tua beno jaa ain . mungkin sebab ain terlalu banyak makan buat cengkudu tu yang cepat sangat lupe .

Cukup lah tue dengan intro yang tak ade kene mngene dengan entry , harap yang bace nie bersabar yea . macam lah adee orang bace , perasan lha kaw *mesti ade orgg menyampah bile tulis mcm nie , mcm minta simpati jaa , gedik , ain pon agak geli* okea , setakat itu sahaja lhaa bebelan ain yang pertama dan yang terakhir , rayuan untuk semua orang supaya tulis dalam buku 666 nota untuk hari ini nie . Harap anda tekun .

****************************************************
Di hari lembaran ini , ku susun sepuluh jari , wehh , apesal korang menyanyi pulak . ain suruh bace jaa pon . mentang mentang suare kome sedap , suare ak macam suger glider bawah tempurung , seronok jaa  kome menyanyi mengikut rentak muzik terkini yea . dahdah , berenti menyanyi ain nak cerita niee . Ade jugak entry 20 perenggan sat lagi kalau asyikk nakk intro jaa takk habis habis nie . Kene pam minyak dulu nie ambekk tenage . haishh . Feluh peluh saye dibuatnya .

Kembali kepade tempat asl , warge mesir dah rendu kat ain . Meh nakk cerita sikit . Dah bace entry  Luah perasaan nie ? kalau belom p bace dulu untuk faham kan ape yang ain nak cerite nie . Kalau dah , good . Kita teruskan kelas kita dengan pelajaran kita , jangan pedulikan mereka yang lambat . Asalkan ain boleh habiskan menaip cepat . dah mengantok sangat nie . Kerana jam menunjuk kan pukol 3.38 pagi malaysia . mengantok sehh .

Dalam entry tue kan ain adee cerita macam-macam , ade part yang realiti dan adee yang fantasi . yang realiti ain balik malaysia pade 10.10.12 dan sampai malaysia 11.10.12 pkol 6 ptgg malaysia . Itu salah satu yang realiti tanpe penipuan . Sekarang ain dekat malaysia sebab ade hal sikit wajidd ain sendiri settle kan . Takk boleh main pas betten pulak mcam larian amal kat sekolah dulu . kene ain jugakk p settl kan sendiri , tue yang kene jugak balikk malaysia .

Alhamdulillah segalnye dahh settle dan ain pon dah boleh balik mesir balik , insyaallah hari sabtu nie ain balik mesir balik , pakk arab kat sane semua dah rindu sangat kat ain . Habis laah ain balik nanti , taak pasal semua kerumun ain . haiyoo , wahai doktor saya baru cuti 2 minggu , kelas baru mula seminggu , lagipon saye kan adee surat knp sy balik malaysia dan takk masok kelas . Jangan lah halau saye keluar kelas yea. :D . harap harap dapat laah masok kelas . 
Suasane dalam kelas bahasa

Hari sabtu nie pkol 10 malam malaysia ain flight dengan sorang abg . beliau lhaa yang teman ain balik malaysia hari tu . Nak balik nie pon dea jugak yang kene teman ain . Nasib abang laah . Sape suruh abg kite rapat sangat . haha . Yang tak tahan nye kalau balikk dengan dia mesti orang dalam flight @ dekat airport mesti pnggil ain madam . Mentang mentang abg ayeng agak rendah dan hanya kami berdua jaa kat situ , senang jaa mereka panggil ain madam . ceeeyytt !! 

Okea , meh sini ain nak stroy mory macam mane boleh timbul isi madam nie . mase dalam flight dari mesir , mase makan biase lhaa dihidang kan , tak kan kite nak p ambek sndiri kan . ehehe . dea pon datang dengan selambanya bawak kerete sorong deme tu , terkedek kedek lalu lalang kat situ , bile sampai tempat kiteorang tercetus laah dialog di bawah nie .

Encik Pilot : Chicken ?
Ain : tak nak . (dalam bi) . bole bg mineral water ?
encik pilot buat muke taak bersalah sambil layan orang layan
Ain : Dengan selambe ain pnggl dea .
Encik Pilot : YES MADAM ?
what ? hang panggil ak MADAM ?
Ain : saye nak mnrel wter .

Sambil jeling jeling abg ayeng kat sebelah , kiteorang dah gelak sampai satu flight boleh dgr kod . malu jugak laah . semua gara gara abgg ayeng laah , cari pasal . Malu jugak lhaa . haiyoo . Dekat airport pot bende same jgak jadi . Ade ciri ciri isteri mithali ka aku nie . hahah . pelik sungguh mate mereke2 yang pandang kiteorang nie . haha . sakit jiwe ain dengan deme .Sempat pulak ain bukak henset tukar sim maxis ain , beliau tengok jaa ain bukan fon . 

Ni ? Masjid Azhar tapi belah dalam . yang mcm pintu2 tue pintu masok masjid .

Ain rase kan , entry ain dahh larii tajuk laah . macam macam cerita ade dalam entry nie . Bea laah , asl kan siap , dahh mengantokk sangat ni . taak pasal sat lagii subuh terbabas . wat maluu jaa anak dare . haisshh . dahdahh . nak tydo . mengantok mengantok . mase untuk tydo . hehe . Wsalam .

NotaKasutBusuk : Ain rase penulisan ain laah paling terok antare semua blogger :( .
NotaSahabat : Gambar gambar nie sebenarnye ain nak tunjuk dekat 2 orang sahabat , sorang Atok saye dan sorang lagi salah sorang sahabat yg ain rapat sgtt dalam dunia blog nie name comel dea Panda . comel kan . hehe . Ain dah janji nak tunjuk kat dorang suasane mesir . :)

Ain kene halau dari rumah perak di mesir !

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Jam menunjukkan pukul 2.42 pagi malaysia . bertarikh 13/10/2012 pada hari Ahad . Bertempat di depan laptop dan di dalam nya mempunyanyi taman bersawang pelangi Biru yang memiliki suatu aura angin yang mungkin membuatkan setiap pembaca jatuh terjelepok , 'erkk ? merepek apee kaw ain ?' . Okea abaikan segala bait bait cinta tadi , itu mungkin kesan dari berminggu taak menghadap blog , mungkin juga beliau terkene gangguan taik taik unta @ keldai mase dekat padang pasir . Harap beliau cepat sembuh . Segala kesulitan harap dimaafkan .

Oleh sebab beliau terkene jangkitan padang pasir , ain rase wajid laah ain bina pagar supaya tak berjangkit dengan sesiapa . Kalau terkene jugak , ain harap kome tabah laa yea . Kalau rase tak nak berjangkit kuman tue , pakai lhaa krim seluruh badan .
Ain rase cukup sekadar tue ain risau pasal korang , nak lebih lebih kerisauan mohon mintak dekat jiran sebelah yea . Arghh , ain dahh semakin merepek #_# . Sejujur nya , ain menaip tanpa topik asal . Ape motif ain menaip dari tadi ? ape terjadi kalau ain terus kan menaip tanpa topik ? siape yang akan fahan kalau ain terus membebel tanpe hala tuju ? Terasa bagai virus dah menyelinap setiap pagar dengan kelajuan maksimum . teeett teett teeett teeett .
.............................................mesin hayat dahh berhenti................................................. 

*************************************************
Dalam 3 minggu lepas bersamaan 19/09/12 ain sampai di rumah bakan perak di mesir , ain agak bahagia dekat sane , kawan kawan pon agak sekepale sebadan dan sebulu dengan ain  . Dalam mase 3 minggu ain kat sane semua program yang ade berjalan dengan lancar , ain pon cool jaa dekat sane , taak ade ape yang berbeza dari malaysia . Terasa macam masok asrama balik . Tapi , kita nie hidup nie macam cuaca kan ? taak ade sape taw bile nak mendung , hujan , ribut @ taufan . Dia datang tanpa tanda , Macam tue jugak dengan perjalanan hidup ain di bumi mesir sejak seminggu lepas .

Sebenarnya ain pon taak sangke bende nie boleh jadi , mungkin hanya salah faham @ mungkin memang mereka taak suke ain dalam rumah tu , entah laah . Allah lebih taw ape yang tersembunyi dalam hati hambanya . Ade hikmah semua nie jadi kat ain , ini salah satu ujian ain di bumi mesir kan . tape , ain kene tabahkan , ain cube terima ape yang jadi kat ain . Allah adee , dea dengar setiap rintihan hambanya . 
Yea , ain kene kuat dan tabah dengan ujian yang datang dekat diri ain . Allah bagi kita ujian sebab dea sayang kita . bukan sebab dea tak sayang kita kan ? dea bagi kita ujian pon sebab dea nak uji kesabaran kita :) . Apeape pon , ain mesti dan wajid kuat , tabah , sabar dan redha . Semua dah tertulis sebelum ain sampai kat bumi mesir nie . Ini baru permulaan ujian , belom sampai dua langkah pon ujian nie . Fighting ain :) . Anak no 3 seorang yang tabah . sape anak no 3 meh give me 15 :) .

Mula mula ain cube buat tak taw dengan mereke yang cube naak suruh ain keluar dari rumah tu , tapi ape kan daye , ain cume bertahan sampai 7hb 10 jaa , lepas tue ain mule fikir mane ain nak pergi dengan otak tak taw pape dengan selok belok mesir , Ain cube berfikir secare matang walaupon ain taw ain taa penah matang . Lastly ain ambek keputusan keluar dari rumah tu 10hb 10 . Walaupon ain agak tak ade duit mase tue ain tahan jugak teksi dengan beg kargo sebesar alam , ain tak taw mane teksi tue bawak ain . Dah lha ain tak taw nak dapat duit dari mane walaupon Izaty suruh cari duit dari Sini . Dalam teksi tue , ain teringat setiap kate kate kakak-kakak dalam rumah ain tue . lebih kurang macam nie lhaa .

Serius mase nie ain sedih sangat , ain tak taw ape dorang cakap , sepatah pon ain taak paham . ain taak boleh nak bele diri langsung sebab tak ade sape dengar cakap ain mase nie :( . Dah lha kakak ain tak ade kat mesir mase bende nie jadi . apetah lagi keluarge , ain sorang2 jaa . Bukan nak mintak simpati sesiapa . Maaf kalau korang anggap ain cube minta perhatian korang !! Serius ain cakap , tak ade sikit pon rasa nak mintak simpati sesiapa , cume meluahkan rasa .


?????????????????????????????????????????

kak Aishah : Ain , kamu balik laah malaysia , kamu dah terok sangat dekat sini .
kak Amalina : akak pon fikir macam tue ain , akak taak rase kamu ok dekat sini dengan gaye kamu kat sni , baik kamu balik lah mesia lha . 
kak Atikah : Kakak-kakak kamu tak ade kat sini macam macam kamu buat kat sini kan ?
kak Nazuha : Ntah lhaa kamu nie , akak pon tak paham macam mane boleh jadi macam nie dekat kamu , akak pon harap kamu keluar lha dari rumah nie , seelok2nye balik lhaa mesia .
kak Amalina : Akak sebagai ketua dalam rumah nie , akak nakk kamu keluar sebelum 10hb nie . Akak tak nak dengar apeape alasan dari kamu . Akak tak nak nanti kawan kawan kamu tengok kamu macam nie semua tanya akak macam macam , akak tak nak malukan kamu , sebelum apepae jadi , baik kamu keluar sebelum 10hb nie . untuk kebaikan kamu jugak . kalau dah sarat sangat , balik lah malaysia , kamu bukan taw pon kat mesir nie .
kak Aishah , Nazuha , Atikah : Kiteorang pon harap ain balik laah , takk payah duduk kat sini dah . kiteorang malas nak pk panjang dah pasal kamu , buat sakit otak , tenat perut , sesak usus , baik kamu keluar jaa dari sini . 
kak Farhana : Ain , kamu kene kuat dengan ujian kat sini , akak tak boleh buat apeape sebab ketua rumah dah bukak mulut , mungkin ade hikmah ape yang menimpa kamu kat sini , allah tue maha mendengarkan , doalah bebanyak yea ? Insyaallah allah tolong hambanya . Akak doakan kan kamu kuat dan tabah hadapi ujian nie . insyaallah .
Izaty : Ain , zaty doakan ain kuat , dan tabah dengan ujian nie . ain balik laah malaysia dulu , zaty akan cube buat nota untuk ain sepanjang kelas berjalan nie yea ? zaty taak janji yang terbik tapi zaty akan buat jugak nota untuk ain belajar nanti yea . (beliau kawan baik ain kat sane)

?????????????????????????????????????????
Lebih kurang macam nie laah dorang cakap dekat ain . Mula mula ain takk dapat terima ape yang dorang cakap dekat ain tue . Tapi mase dalam teksi tue ain mule fikir , nikmat dan hikmah sebalik ape yang terjadi . Allah sayang kan aku , tue sebab dea bagi ak ujian ni , allah tak kan uji ak kalau dea taw ak taak mampu nak hadapi semua nie . ak kene kuat dan tabah . insyaallah macam macam hikmah dan nikmat yang tengah tunggu ak selepas ujian nie nanti , insyaallah . 

Masa ain sebok fikir ape yang jadi dekat diri ain , ain takk sedar langsung pak cik teksi tadi dah lame berhentikan teksi dea . Dia cakap satu patah ain tak dengar langsung . Tibetibe ain rasa tempat duduk ain basah kuyup , ain pegang baju ain , pon basah kuyup . ain terfikir , ak terkencing kaa ? takk mungkin ak terkencing . Ain raba2 tempat lain , badan ain dah basah kuyup , dari kepale sampai kaki dahh basah kuyup . Baru ain dengar ade orgg jerit name ain . Basah sebab kene simbah air sebaldi .

NURUL AIN BANGUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eeerrkkkk ? dengan kemaluan yang membuak ain bangun terus tarik tuala masok bilik air . Serius weh , segan kod , rupa rupanya , ape yang ain tekun sangat cerita tadi , ain mimpi jaa pon , tade ape yang betol . semua nya kebenaran dalam penipuan . ceeyttt !!!!!! Untuk pengetahuan awak semua , cerita diatas tiada kene mengene dengan nama-nama yang terlibat . cerita nie hanya lhaa rekaan semata mata untuk segarkan mate di pagi hari . hehe . Maaf Maaf !!!

NotaStokinMasam : Maaf kepade pelakon sambilan dan sesiapa yang nak jadi pelakon utama , segala cerita diatas hanya rekaan semata mata , tiada kene mengene dengan mereka yang masih di mesir ,malaysia , hospital mahupon di mana mana , harap mereka yang terlibat tidak sembelih saye dekat syaqah nanti . haha . maaf kakak !!

MUJAHADAH 2 - Entry Bergambar

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Mama Kira tengah mengaja nadia , haha
Fokus dengar panel merepek kat depan . haha
Nampaknye ain masih malas nak taip panjang panjang . Ole sebab yang demikian saya hanye mengup;oad gambar . haha . ape kee skema ayat saye . okeah dahh . byebye , salam alaikk  :) Eh! lupe plakk . sebelom keluar meh main klik klikk :)

MUJAHADAH 1 - Entry Bergambar

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Mase nie otw nakk pegi exam . sempat lagii posing . haha .
Dahh lame tinggal menaip , nak menaip balik jadi kaku :( . Mohon bagi tip cairkan balik . Nak menaip macam dulu balik :( . Sebab kan dah kaku dan kematu hanya mampu kirim kan gambar jaa pakai cik katak ! Ain rase dalam 2 3 entry lepas nie semua bergambar jea kod , hanya gambar menceritakan segala . Tangan dan jari dah kaku dek kene angin mesir .
Meh sedekah sikit sebelom komen macam macam . hehe :)
Bye , Assalam , Ilalliqa' :)

Andai ini yang terakhir

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
~ WARNING ~
ENTRY KALI NIE LEBIH KEPADE LUAHAN PERASAAN , SAPE RASE BOSAN MOHON JANGAN BACE , NANTY AWAK MENYAMPAH :( !!!
Pejam celik pejam celik akhirnya sampai waktunya ain kene pergi jugak . Kalau dulu hanya kata-kata kosong dan angan-angan semata-mata , tapi sekarang Alhamdulillah segalanya dah tercapai . Dulu ain selalu cakap besar konon nak p belajar jaoh , tak mau masok U malaysia sebab takod ain takk pandai bawak diri . Secara jujur , ain memang takk pandai nak bawak diri dan kadang kadang tersalah langkah dalam mencari teman .

Pernah jugak ain tersalah langkah dan ain terus jatuh , dan hanyut dek sebab ikut kawan . Alhamdulillah , dengan izin allah , ain sedar dari kesilapan ain , keluarga dan sahabat keliling ain spprt ain untuk bangun dan jadi yang lebih baik . Terima kaseh semua atas sokongan korang mase ain jatuh tersungkur dek kalah dengan nafsu syaitan . Act , hari nie ain nak tinggal wasiat untuk kawan2 . hahah *ceyytt , wasiat kunon . okea , jom .
Nurain binti mohd tarmizi , itu lhaa name dia . Nama kiteorang same . ain "Nurul" dea pulak "Nur" . Ain kenal dia dekat sekolah irshadiah addiniah . Mase awal perkenalan kiteorang , selalu jugak ade sesi pertengkaran antara kiteorang dua . Walaupon semua tu hanya salah faham , tapi sebab salah faham hampir 2 tahun kiteorang dingin antare satu same lain . Tapi allah tue maha mendengar kan , mase spm kami duduk satu dorm , semenjak tu kiteorang jadi rapat teramat sangat . Ya Allah , taak terkate macam mane kuat nye ukhwah kami . Selepas spm ain cume ade setahun *mase STAM* untuk rapat dengan dia , kiteorang guna kan mase yang tak sampai setahun untuk ikat tali ukhwah kami . Warkah untuk Nurain . Salam , ain ak mintak maaf salah silap selame ak kenal kaw dekat sekolah , dari ting 4 sampai stam . setaon jea kan mase kite berukhwah , mungkin salah ak sebab selalu buat hal ak sendiri sampai dalam kelas pon ak buat hal sendiri , ak mintak maaf ape yang jadi antare ak dan kaw dulu . serius , ak mintak maaf salah silap ak ain . :(
Nasrullah anak pakcik ahdad , sape beliau ? dia lha nas . Kawan yang aku sangke pendiam , pemalu , sopan santun , lemah lembut *over pulak , kahkahkah*  rupa rupanya nyamuk disebalik ladang sawit . haha , dia masok skolah same tahun dengan ain , mase mula2 ain kenal dea dlu , serius ain cakap kerek betol mamat nie , kalau dibagi pilihan laah dekat sekolah tu , nak buang sape , ain pilih nak buang dia . Wakaka , kejam nye ak . Ya Allah , kalau korang dekat tempat ain pon korang akan buat bende same . haha . tapi beliau baik , dea jadik ketua nasyid dekat skolah , ape yang hebat nye beliau , sentiase rebut johan dalam semua pertandingan . Bijak jugak dalam bahase arab . Surat cinta untuk nas , weh nas , terima kaseh yea sebab pernah tegur ak , mase ak jadi pendiam 2minggu mase stam dulu . Haha , ak pon tak sangke kaw bole tegur ak . ingtkan takk perasan ak jadi macam tue . tapi serius , ak tak sangke ade orang perasan ak berubah mcm tue . apeape , pon ak mintak maaf salah silap dekat kaw yea ? doa kan ak untuk jadi yang lebih baik dan seterusnya terbaik yea ? terima kaseh sahabat :)
Afifah Nasution sulfan syah , auuuwww , unik sungguh name mu pah . i likee . haha . beliau lha raje kerepek pedas dan bakso . sodap nye lhaa aih bakso dea . Makan sekali nak lagii . tak percaye ? pergi lha pasar bagan datoh , kompom tak mau balik balik makan bakso dea . hehe . Kerepek pedas ? haha . ini cerita raye taon lepas lha , datang raye rumah dia , ain kebas satu plastik kerepek pedas , hahah , sampai hari nie lha ain mngidam lagi kerepek pedas tu . Bile agak nye ain nak sampai lagi rumah unik tue :( .hehe . Kami gile camre . haha . itu lah persamaan kami . ekekee . Surat layang untuk pip . Salam pip , terima kaseh pernah dgr ak nangis . haha . malu aku weh . apepae pon terima kaseh jugak jadi sahabat ak pip . ak rend rumah "unik" dengan kerepek pedas umi kaw . :( . Aku mintak maaf pip takk mampu jadi sahabat yg lbih baik , sbb yang baik pon ak belum mampu nak jadi . ak mintak maaf :( .
Mohd Fahmi , beliau sape ? fahmi lhaa , tapi kawan kawan pnggil pami jaa , dia dengan Nurain dari ting 1 dekat sekolah tu , so , senior ain lha dorang nie . Orang hebad hebad . haha . Kalau kat sekolah , dea nie anak kesayangan cekgu bahasa melayu . haha . mama ikin , auuw , cweet nye anak mama . *mie , maaf maaf maaf . kahkahkah* . Nota Stam untuk Mie , firstly , exam nanty buat elok2 na . taon depan jumpa dekat mesir naa . Fingting . jage diri , jage hati jage iman , insyaallah allah tolong dalam mengejar ilmuNYA . ahrasso ? haha . okea dahh , stop membebel . ain nak mintak maaf salah silap dengan anda dari mule kenal dulu sampai hari nie yea ? ade salah yang sengaje ain buat @ takk sengaje ain mintak maaf bbnyak . :(
Atok ain aka Wan hazel . Sape tak kenal beliau kan ? hehe , tipu lah kalau korang cakap korang tak kenal beliau kan . Kalau tak kenal lagi p lhaa terjah belog beliau taw . Ain baru jaa 2 3 minggu kod rapat dengan dea . kalau nak cakap kenal ? lame dah kod kenal dengan dia cume malu nakk tegur retis . hehe . Atok wan retis , ain betis . kan serasi tu . hahaha . ou yea ? ingat entry ain yang pasal SAHABAT nie ? Entry nie pon ade kene mngene dengan beliau . hehe . Kami atok dan cucu paling sweet sekali . kahkah . Nota Hati untuk Atok atok , ain mintak maaf salah silap yea ? kalau salah silap selame kite rapat nie . walaupon baru jaa 2 3 minggu kite kenal , tapi rase macam dah lame sangat kenal atok kan ? hehe . terima kase jadi atok saye . serius ain tak nak sekadar atokk "6 bulan" . biarlha kalau orang lain anggap ain kawan "6 bulan" tapi ain takk pernah harap walaupon sekali ain ade kawan "6 bulan" :( .
Nurainie , name comel beliau same macam beliau kan ? comel . gewaamm sayee . saye kenal dea dekat blog jaa . rapat dekat twiiterr , sayangsayang dekat facebook . haha . lame jugak kenal dengan beliau , lagi lame dari kenal Wan Hazel .  Kami bff alam maya kan kan nenet . tak bnyak bende nakk cakap pasal dea sebab dea tengah bz dengan stady , ain pon tak nak ganggu Nota ketiak untuk nenet . salam . nenet , kite minta maaf yea salah silap dengan nenet selame kite kenal , walaupon hanye dekat alam maya , mungkin nenet ade terase dengan ain . ain mintak maaf sangat yea ?
Ahmad Ameruddin b Mohd Asri , kalau korang tanye ain sape laki ni , ain pon tak taw nak jawap macam mane , yang pasti dia seorang lelaki , bukan khunsa mahu ponn auuuw . haha . Macam yang korang taw Ahmad Ameruddin b Mohd Asri nie name dea lha . Tapi name manje dia SAM . hahha . bukan cerita SAM mahu pon pelakon yea . tapi Amer aka Sam , ntah mimpi ape suruh panggil dia sam pon ain tak taw . hehe . Yea , saye sangat rapat dengan beliau . sangat laah rapat :D . okee , sekarang , ain mintak korang semua betol kan otak masing masing , kami hanya kawan tapi mesra . tak dak apeape okeh . dah dah , Love Story Kami , Salam . amer , mase kaw bace nie , ak dah tak ade kat malaysia kan . ak dah dekat mesir . mungkin ak malam . kaw siang @ ak siang kaw malam . kaw pekse kan 18/10 nie ? buat elok2 taw . ingt ape ak pesan kat kaw selalu ape . jangan lupe . Wirid lepas solat jangan pernah tinggal . ingat sikit perjanjian kita taw . "PASTIKAN MUMTAZ"  hehe , okeehh ? aku tunggu kaw dekat sane tahun depan yea ?  Salam perantauan gadis mesir :) . *rendu kaw weh :(*

Sebenarnya ade lagi sorang sahabat ain nak cerita pasal dea , tapi ain takk rasa nakk letak gamba dea sebab ain rase lebih baik dea tak taw ain tulis pasal dia walaupon dia akan taw . ntah laa . bea lhaa . Mula mula perkenalan , kami agak rapat , agak mesra , ain pon dah mule faham dia macam mane . awal perkenalan semua nya indah . ntah lhaa , mungkin salah ain ade buat dia terasa , dia mule jauh dengan ain . Seriusly ain teramat terasa . teramat amat terasa sampai ain boleh nangis bila dia macam abaikan ain . Dah laa , malas cerita .

Hari nie ain akan bertolak ke KLIA pukul 10 dan mungkin sampai dalam pukul 12 . Nak settle kan segala hal dekat KLIA  pkol 3 ain kene masok dah , dan bermula lhaa perjalan seorang gadis perantauan . . Doakan perjalana ain selamat sampai ke mesir yea ? Ain mohon maaf dekat semua rakan blogger andai ain ade terguris perasaan korang semua . kite tak taw kan , ape akan jadi nanti , ain bukan nak pergi 676 km , tapi berbatu-batu jaoh nya . Seandainya , kita jarang bertegur lepas nie @ mungkin dah tak bertegur ain mintak maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki yea ? :)

SALAM SAYANG
=Nurul Ain Rizam=

Ayah Sakit Jantung

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Semalam 13-09-2012 ain keluar dengan famly nak bawak opah ain p cek mate yang opret bulan lepas dekat rawang , alang-alang dah bawak opah tu , ayah ajak p beli barang ain sekali , kiteorang pon on jea lhaa . Pergi lah tesco rawang , beli barang dapur sikit-sikit , dan cari barang ape yang ade kat situ . Mase tengah bayar , ayah cakap tak payah beli semua dekat sini , kejap lagi nak pergi giant pulak . 

Masa dalam kerete , tibe tibe ayah cakap . "taak payah pergi giant laah dek , kite pergi Aeon jea lhaa yea ?"  . Ain angguk jea lhaa . Dah sampai Aeon tu , ayah ajak beli beg dulu . Mase tu ayah ain oke lagi . elok dia gelak gelak dengan kiteorang semua . Dia suruh ain beli baju sejuk lah , sebab mase ain pergi nanti dah musim sejuk , ayah risau baju sejuk yang ain beli takk tebal sangat , ayah suruh ain beli kod labuh tue . Ain pon mase tue dah macam burung belatuk jaa . angguk angguk jaa ain pandai . Haha

Sementare ayah dengan mak pilih beg untuk ain , kakak ajak ain pergi cari jubah . Kedai jubah tu depan kedai beg tu jaa . pergi jea lhaa . Mase dekat kedai jubah tu , dapat laah satu jubah ain :) . Dah bayar bayar , keluar p dekat ayah , Ain tengok ayah dah duduk dekat kerusi depan kedai kedai yang ade dekat situ . Ayah nampak letih sangat , ain pandang jea laah sebab ayah baru baik dari demam panas . Engat kan ayah sakit kepale biase jaa . 

Dah nampak ayah macam tu , mak ajak balik terus , otw nak keluar dari Aeon tu , singgah secret recpi sat beli kek dengan air . Ayah nak lemon tea , pelik bapak ak nie , baru baik demam nakk minum ais pulak , macam nie jugak lah ain cakap dalam hati , hehe . Dah nak keluar tue baru ain ingat ain belom beli minyak wangi , terpaksa lah ajak kakak naik balik tingkat atas pergi kedai minyak wangi . hehe , kesian kakak . 

Kelam kabut ain dengan kakak pergi beli minyak wangi tue tengok ayah dah macam takk berape nak sihat balik . Dah siap siap beli barang , turun lha . Lepas tue mak cakap kat kakak , "mak sakit kepale sangat laah" ehz! dah kenape pula maak nie . Tak ape lah , dah nak balik nie . tibe tibe ayah cakap "ayah sakit" . HAA ? ayah sakit balik ? dahh lah baru baik demam , lelah pon baru ok . Sekarang ayah sakit balik . kelam kabut kiteorang pergi dekat kerete . 

Ayah = Ayah sakit kat sini lhaa . :(
Mak = Mak pandang jaa 
Kakak = Ayah kenape yah ?
Ain = ayah sakit sebab duit habis ka ?
Kakak = kahkahakh , dengan suke rela dea gelak kan ayah .
Ain = wakaka , maaf maaf maaf . 
Mak / Ayah = hampeh punye anak . (ain pk mak ayah cakap macam nie . haha)
Banyak kan , oleh sebab dah pack dalam kotak macam tue nampak lah sikit . hehe . Saye harap awak tak tertipu dekk tajuk ya ? Ade rase nak bace yang lain ? meh klik SINI . Haha , ayah sakit sebab DUIT HABIS . hahaha . Ouh yea , lupe akan pacik saya . Daa lame taak sembang dengan beliau . Pacik , semoga awak tabah yea ? Jangan tanye kenape tag name dea warne biru , sebab blog dea warne biru , haha . Okea dah , bhai . Sorry awak semua :) .

Duit dah habis nie , spek tak buat lagi :( . Belanje boleh dop ?

Selamat tinggal Malaysia

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Alhamdulillah , setiap penantian yang penuh kesabaran akhirnya menghasilkan nikmat yang teramat besar untuk ain dan keluarga . Dari bulan 6 sampai laah bulan 8 keluarga cuba untuk selesaikan masalah untuk ain sambung belajar , akhirnya selesai jugak . Alhamdulillah , syukur dengan pertolongan yang telah allah berikan ke atas ain dan keluarga . Alhamdulillah akhirnya sebuah angan angan dah jadi kenyataan taak lame lagi . 

Ain baru dapat taw bile flight , gembira sangat bile wakil ILMAM msg ayah bagitaw dorang dah dapat tiket untuk pelajar pelajar yang akan sambung ke azhar . Hanya tuhan yang taw macam mane nak cakap gembira nya . Lagi lagi mak dengan ayah ain , dorang paling teruja . hehe , mane tak nye , ayah lah manusia pertama yang nak sangat ain jejak kaki dekat bumi anbia' tue . Akhirnya anak dia yang paling degil nie dapat jugak sambung dekat sane . 

Sekarang nie keje ain dekat rumah ade dua jaa . Satu menghitung hari bile nakk pergi , kedua beli barang nakk bawak sane . Haha . Waah , macam teruja sangat jaa ain nak pergi kan . Okea ain mengaku laah memang teruja sangat sangat nakk pergi sane . Dah macam macam bende ain lalui nak uruskan untuk sambung belajar dekat sane . Hamboihh , kemain susah nak pergi sane tahun nie .

Tapi semua tu baru ujian dekat malaysia , belum lagi ujian masa dekat bumi anbia' nanti . Lagi banyak ujian kat sana nanti , lagi berat ujian nya bile dah sampai sane . Semoga saye sentiase tabah dalam segala ujian yang  akan datang . Aminn , insyaallah . Saye yakin allah sentiase bersame hambanya yang menuntut ilmunya . Semoga saye tabah hadapi nya :( .

Masa dapat keputusan imtihan qabul dekat yayasan sofa , ampang dulu  ain betol betol putus asa nak pergi sane , dari 8oo orang yang duduki IQ hanya 100 lebih jaa yang lulus , okea , serius ain betol betol kecewe dengan keputusan dorang . Tapi kejap jaa kecewe , lepas tue ain dah tak harap langsung dapat sambung sane  , kalau dapat dapat lah , kalau taak dapat ain fikir nakk masuk insaniah jaa . Serius  mase tue ain betol betol dah putus asa .
Masa semakin hari semakin singkat , ain pon semakin hari semakin cool . Dan semakin hari ain dapat terima semua nya ketentuan illahi , ade hikmah sebalik ujian dia yang sikit nie . Tapi sebab emosi yang mengawal iman , ain lupe allah sentiase dengar doa hamba nya kan awak semua :) . Ain kalah dengan nafsu dan emosi masa tu , tapi ain bersyukur sangat Allah campak kan kesedaran dekat ain . Semua nya ain lalui dengan keluarga dekat sisi ain .

Alhamdulillah wakil ILMAM bagitaw flight ain 18-09-2012 nie pukol 3 petang , maksudnya hari selasa depan . betul kan ? mintak jasa baik kawan blogger doakan ain selamat sampai sane yea awak semua . Dah sampai sane nanti awal awal lagi ain mngkin tak dapat nak bw @ update blog kod , biase lah datang tempat baru dan tak taw pape pasal sane . Lame lame nanti ain okea lah kan awak . hehe . 

Okea lah , dah panjang sangat ain merepek nie , nanti korang bace atas tengah bawah ja kan ? hehe , itu lah kebiasaan blogger zaman sekarang . hahaha . kadang kadang ain macam tue jgakk . *pecah rasia kaw ain* . Ape ape pon terima kaseh dekat korang semua yang banyak bagi semangat mase ain bengang dengan YS dulu . Syukran Jiddan :) . 

Dekat sane nanti ain takut tak dapat zakat , nak mintak tolong korang jea lah sponsor ain kat sane dengan klik klik link say ain yea ? hehe , arigato gozaimasu kawan kawan . 10 kali sayang untuk korang :) .

Semoga  Ain Tabah Dekat Sane .

Hadirnya Seorang Sahabat

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua . Semoge kite semua sentiase dibawah lindungan Allah .
Sebelum apeape Ain nak mintak maaf dekat korang yang tak pernah jemu dan pernah jemu tinggalkan perut jejak dekat chatbox Ain  mintak dibedah . Mood berblog selalu melayang semenjak dua menjak ni , mungkin angin nak sambung belajar kot jadi macam ni . hm , mintak maaf sekali lagi dekat korang semua yea . Alasan pertama kenape takk balas , mood berblog dah kene bawak dek angin belajar . Kedua sebab ain agak bz 2 minggu ni sebab nak uruskan hal sambung belajar tak lame lagi . Minta maaf yea .

Okea kembali ke tajuk asal . Sape yang tak ade sahabat ? semua orang ada kan . tipu lah kalau korang cakap tak ada . Mungkin sahabat alam maya , mase sekolah rendah/menengah @ mase plkn dulu kan . Semua pernah rase dan alami mase dengan sahabat kan . Kalau ain tanye , ape maksud sahabat yang korang semua faham ? macam macam jawapan yang ain akan dengar , sebab setiap orang ade pandangan masing masing kan :) .

Hari ni ain nak kongsi dengan korang pasal "SAHABAT". Sebenarnya entry nie ain tuju kan dekat seorang kenalan alam maya yang ain kenal baru jaa seminggu . Mesti korang pelik kan , kenape ain nak buat entry pasal beliau yang ain tak kenal apeape langsung pasal beliau . Hanya berbiodata kan fb+blog beliau jea . Tak ade ape yang boleh ain kenal beliau lebih mendalam sampai ain boleh buat entry tajuk nie untuk beliau . Tu sebab ain kenal beliau dari hati bukan sekadar kenal :) . 

Mohon jangan salah faham , jujur ain cakap ain bukan dah tahap cintan dengan beliau atau ape , ain cume agak tersentuh dengan keperihatinan (betol kaa nie ? lantak lhaa) beliau . Mungkin memang sifat dia macam tu atau sebab dia taw ain macam mane , wallahualam . Selama ain membesar dah 19 tahun atas bumi Allah nie , ain tak pernah jumpa sorang pon kawan yang sentiase ingatkan ain tentang "hati" . Dalam seminggu ain kenal beliau , tak pernah sehari pon beliau lupe nak ingat kan ain tentang hati . Kadang kadang beliau cakap sebelum tidur , mase rancak borak kosong dengan beliau . Mase bile bile beliau rase nak cakap . Dalam sehari sekurang kurangnya beliau akan cakap sekali . 
Mesti ada yang bersuara dalam diam , senang nye ain nak anggap seseorang tu sahabat ain atau mungkin ingat senang ka nakk nak cari sahabat ?  Dan ain akan jawap sahabat bukan bermakna dia mesti ada depan mata kita mase kita susah dan senang . Cukup sekadar dia mendoakan kita walau kat mane dia berada . dan tidak memandang sepi kesalahan kita tapi memperbetulkan kita . bukan hanya biarkan kita dalam kebodohan , tapi dia datang mengajar kita , Sanggup memendam rasa hanya untuk menjaga hati kita dan simpan keaiban kita dengan penuh kejujuran . itulah yang dinamakan "SAHABAT"

Ain mengaku senang untuk cari sahabat tapi susah untuk menjadi sahabat . Kenape ain cakap macam tu , sebab , bile kita cari sahabat , kite kene buat macam macam (tengok dalam gambar dekat bawah) , dan bile orang cari kita untuk bersahabat , kite tetap kene buat bende yang sama .  korang tak percaye ? jom kita muhasabah diri , tengok tiap2 ayat dalam gambar ni , Mampukah kita ? Layak kaa kita di gelar sahabat ? T.T
Dan untuk sahabat terima kaseh sebab selalu ingat kan ain tentang "hati" , ain mengaku ain selalu lalai dan memang jenis seorang yang lalai . Terima kaseh juga sebab sudi ingat kan ain untuk jage iman , jage hati , dan jage solat . Terima kaseh sekali lagi sebab sudi tegur ain untuk jadi yang lebih baik insyaallah . Dalam diam dan tanpa sedar awak dah pon jadi salah seorang "JUTAWAN" :) . Uhibbukafillah insyaallah :) Syukran jiddan T.T 

NotaIman : Hati ibarat sepohon pokok yang kekeringan ,
Suburkanlah ia dengan Zikrullah ,
Pasti ianya mekar lantas membuahkan buah amal seranum "Halawatul Iman" :)

Ain nak sangat SG nie TAPIIIII .............. :(

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua .
Huahuahaua , sedihh nya mak dengan ayah taak bagi nak bele bby glder nie ! Nak nanges pulak , ain mintak dekat ayah sebelum raye hari tu , pastu ayah tanye lah menatang ape tue ?  kebetulan jalan-jalan nak cari pasir kucing , singgah laah kedai pet kejap . Masuk jaa kedai tu ain nampak bby glider nie , aauummm , comel nye korang weh ! nak jugak nak jugakkk , hentak hentak kaki .

Dengan gelojohnya ain tarik tangan ayah , dengan penuh kelembutan lagi manja , ain cakap , Ayah nie laah SG tue , pastu ayah jeling jeling sambil sapu sapu janggut sejemput dia dan berkate nanti dah sambung belajar sape nak jage ? mane boleh bawak sane . ayah tak nak jage . Itu laah kate kate azimat ayah buat ain sedih . huwahuwa , Rase nak menjerit satu mall , nakk jugak nak jugak .

Tapi betul jugak cakap ayah , susah kalau nak bawa sambung belajar nanti , macam macam hal kene uruskan , lagipon tarikh nye mungkin dahh semakin dekat sekarang nie cume belum dapat kepastian jaa . Kalau ain nak jugak kene laah tunggu habis belajar nanti  bele laah banyak mane pon tak pe kan . Nanti terus buat zoo SG dekat dalam bilik . hehehe . 
tengok tengok , mereke kacak kan , gewaamm ii , huahua
Haa , ain baru teringat pasal satu binatang nie yang mampu buat ain menangis depan semua orang , kejadian nie berlaku dekat dalam kedai ain nampak SG nie . Bermula laah kisah seorang gadis kemetut yang comel lagi gagah perkasa yang diberi nama Nurul ain 

Dalam asyik bermanje dengan SG  , adek beliau memanggil dengan suare penuh kasih sayang lalu sang adik menunjuk kan sekumpulan binatang yanag agak kecik dan berwarna merah . Sepantas kilat beliau menjerit dan berlari anak ke arah ibu tercinta sambil menggelejat macam orang kene sawan , ibu beliau risau bagaikan sang anak kene kejar dengan sekumpulan askar askar maharaja katak .

Tanpa rasa sedikit pon perasaan kemaluan , gadis yang dikatakan kemetut dan comel lagi gagah perkasa nie teresak esak menangis bawah ketiak mak . Dan keluarga si gadis hanya bertepuk tangan sambil ketawa kegirangan melihat air mata darah si anak . huh ! menncikk ii .

Serius  ain memang anti gile dengan menatang tue , geli weh ! dah laa kecik kemetut , lepas tu warna merah , yeekk . macam anak cikk ti . !! Naak taw menatang ape tue ? sat yea , ain cube cari kat suami tercinta abamm google .
Ya Allah , ain tengok gambar pon geli taw dakk , demi korang ain sanggop menangis tanpa alasan sekejap . huh . yeeekkkk gelii wehh !!! :( hanya nie ain mampu tnjuk , taak lalu nak upload banyak banyak . korang search laah sendiri yea ? hehe . 

NotaBuluKaki . eh! nie satu entry due cerita nie . haha . bia laah . abaikan . satu tempat satu mall satu perjalanan . mestilah kene satu entry kan :)

Masa Untuk Diam #12 : Ready? ^^

Assalamualaikum blogger kacak lagi kiut semua .
Situasi sebenar ketika lafaz "Aku terima nikahnya..."
Ready? ^^

Aku harap kau terus juling . eh!

Assalamualaikum
eheh , semalam ain ado buat entry Senaman Mata Sebelum Berbuka . Memang pening tengokk menatang gambar tue , tapi ain tak puas hati sebab Maharaja Kopi Masam kata macam nie 
Haa , nampak taak , kalau tak nampak baling meje kat gambar tue bagi besar sikit . 

Oleh sebab perasaan cinta  taak puas hati sangat kukuh ain nakk bagi lagi , tengok lah gambar kat bawah nie 
Pergh , ain nak uplod gambar nie pon ain dah pening taw dak . Semakin power laah spek ain nanti . haishh . kalau korang tengok nie pon tak pening , ain tak taw lah korang pakai mate apee . Kalau Puteri katak tengok pon dea boleh pengsan . Apetah lagi kalau putera Panda yang gemok tue tengok boleh kurus beliau ! 

Harap kaw juling tengok gambar gambar nie wahai Maharaja Kopi masam .
Selamat beramah mesra dengan kejulingan anda !! haha
Weeh , meh bgtau gambar mane yang berjaya menjuling kan mata korang ?
credit : kaka lyssa  :)

Senaman Mata Sebelum Berbuka

Assalamualaikum
Errkk ? Juling dak mate korang tengok gambar nie ? Harap buat spek cepat cepat ! hhaa .

NotaSiku : Ain rase macam nak buat segmen duit raye , tapi takut bz pulak bile daa sampai waktu tutup menatang nie , haishh !

Masa Untuk Diam #12 : Atiq & Mia

Assalamualaikum
Mohd Ghazali Al-Atiq
video
Damia Batrisya (Rasenya lah , lupe)
Video  mia ade tapi nampak ain laah . nanti kalau ain dah pandai edit vid ain masok kan . ahaks ! Okea bhai . Assalamualaikum

Satu Entry Dua Cerita :)

Assalamualaikum
ENTRY PERTAMA
Alahaii , Rajin pulak dahh ain nie update selalu kan . Selalunya seminggu belum tentu ade satu entry , Eh! ain tengah rajin  nie ain update lahh banyak mane yang ain suke selagi mampu . hehe . ouh yea ? sekarang jam menunjuk kan pukol 4.45 am malaysia . Mohon semua umat islam yang menempek di malaysia bangun sahur ! jangan nak malas sangat yea . bangunn sahurrrrrrrrrrrrrr !!!!!!

Dah bangun jangan sebok dduk mengangkang depan rezki , kalau yea pon mengantok . pegilah basuh muka dulu sayang oii . Dahh laah sebaldi air liur basi meleleh tadi , ade hati nak makan terus . Dah , p bangun masuk bilik air dulu . Basuh muka gosok gigi bagai . Cepatt ! haha . Maaaf maaff , gurauan semata mata . Korang yang dah bangun mohon lap air liur kat pipi tue . aishh , sampai telinga tuee . adehh ! hehe . Okea dahh . intro jee dahh satu entry ain buat . hakhak . 

Alkisahh , datang laah sebonjot keluarga ke selayang untuk membeli kain tudung sempena dah puasa nie kan , Masuk jaa dalam kedai kain tue , mak dengan kakaq pon sebok lah cari kain tudung , Ain duduk tengok sambil main game dekat fon . Ade lah dalam 30 minit dorang cari kain tudung , akhirnya selesai jugee ! 

Lepas keluar dari kedai kain , pergi pulak masok selayang mall , snggah kedai jam . Oleh sebab jam ain dahh lame tak berhijrah , ain pon mengorat jam kat situ satu satu , aleh2 ain berkenan satu jaa , itu pon sebab warne pink kodd . haha . nakk tengokk takk ?
Haa , comel kan ? haha . Ain pakai jam nie untuk pegi jalan jalan jaa , kalau duduk rumah ain pakai jam yang kakak beli dekat mesir jea . senang !! tak ade rosak rosak , lagipon ain sayang jam nie , comel . boleh tuka tuka tali pulak tue . auumm , suke iii ! hehhe . Korang naak ? nanti nanti laah kalau adee rezki ain buat GA lagii , ain bagi hadiah best2 yea . hehe . InsyaAllah :) .

ENTRY KEDUA
Alahai , bagai bagai pulak dah ain pagi pagi bute nie , nak ade entry pertame kedua pulak dahh , haha . Ain tengah rajin laah , ain tak nak buat due cerita due entry sebab nanti entry jadi pendek , takk seronok laahh kan . macam bosan jaa . tapi , panjang lagi bosan kan ? lagi lagi penulisan ain yang sangat lah bersepah . Lain laah kalau blog ain ohsem lagii macho macam Blog Retis dengan Adeq Retis , lain laah ceritenye pulak kan . apeape pon dorang ohsem kan ? 

Tak kesah laah , Ain tak nak tiru sape sape , biar lah jadik diri ain sendiri walaupon penulisan ain agak macam angry bird tampan . haha . kan kan ? okea dahh melalut sampai colombia dahh ain nie . jom sambung cerite untuk entry melalut yang kedua . hahaha

Eh! boleh dak kalau ain cerite entry kedua nie esok @ bile-bile ? mood hilang laah , tibetibe ! serius tak ade mood dah :( . Okea bye , selamat menjalani ibadah puasa yang ke sembilan . #betol takk ?  Assalamualaikum .
SHout



All right reserved by me @ Copyright protected Blog Rahsia Pelangi Edited by Caersasuke